شناسهٔ خبر: 98642 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

مذاکرات باید به نتیجه برسد

وزیر خارجه آلمان وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد که مذاکره با ایران باید در نهایت منجر به حصول یک راه حل شود.

به گزارش  نماینده به نقل از مهر، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان، کمتر از ۳ روز مانده به ضرب الاجل ۳۰ ژوئن، حصول توافق هسته ای با ایران را امری ضروری توصیف کرد.

وی در مصاحبه با روزنامه آلمانی زمان «دای ولت» تاکید کرد که مذاکره با ایران باید به نتیجه برسد. این در حالیست که آمریکا و مقامات رسمی ایران همچنان از دشواری هایی سخن می گویند که تا رسیدن به توافق جامع هسته ای و رفع تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت باقی مانده است.

اشتاین مایر در این باره گفت: حصول توافق ضروری است. بدون توافق جامعه بین الملل در حل و فصل اختلافات سیاسی از راه مذاکره ناکام خواهد ماند.

مذاکره بین ایران و کشورهای ۱+۵ در حالی در روز یکشنبه ادامه می یابد که «فدریکا موگرینی» مسؤول سیاست های خارجی اتحادیه اروپا نیز به جمع مذاکره کنندگان پیوسته است. دیروز شنبه نیز وزرای امور خارجه ایران و آمریکا پس از دیدارهایی که با یکدیگر داشتند اظهار امیدواری کردند که مذاکرات تا سه شنبه به نتیجه خواهد رسید.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در این باره گفت: گمان می کنم که همه خواهان حصول توافق باشیم اما همچنان برخی مشکلات وجود دارد که باید بر روی آنها کار کنیم.  

به گفته مقامات ایرانی، انتظار می رود که اگر ۱+۵ قدم های مثبتی را برای حل مسائل باقی مانده بردارد و از خواسته های دست و پاگیر خود صرف نظر کند، توافق هسته ای  که به نفع همه طرفین باشد حاصل شود.

نظر شما