شناسهٔ خبر: 98639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

توطئه علیه سوریه هرگز پایان نخواهد یافت

وزیر اطلاع رسانی سوریه وزیر اطلاع رسانی سوریه تصریح کرد: توطئه علیه سوریه هرگز پایان نخواهد یافت بلکه به اشکال مختلفی از سوی دشمنان اعمال می شود.

به گزارش  نماینده به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد که شهروندان سوریه هرگز با تجزیه این کشور موافقت نخواهند کرد و هرکس می پندارد که گروه تروریستی داعش به یک کشور و دولت دست پیدا خواهد کرد، در وهم و خیال به سر می برد.

وی همچنین افزود: سوریه از سالیان متمادی تا کنون دغدغه ای برای رژیم صهیونیستی و غرب محسوب شده و می شود و این کشور طی دوره های مختلف بهای استقلال رای خود را می پردازد.

 الزعبی تصریح کرد: توطئه علیه سوریه هرگز پایان نخواهد یافت بلکه به اشکال مختلفی از سوی دشمنان اعمال می شود. اما توطئه ای که هم اکنون سوریه در آن قرار دارد، یک توطئه همه جانبه است که این کشور ر ا در یکی از وحشتناکترین کارزارها قرار داده است.

وی درخصوص حمله اخیر تروریستها به الحسکه و درعا گفت که حملات متعدد در مناطق مختلف بر یک سبک و سیاق صورت می گیرد. تسلیحات جدید و پیشرفته و تعداد زیاد تروریستهایی که از طریق اردن و ترکیه وارد سوریه شده اند و منابع مالی گسترده از ویژگیهای حمله اخیر تروریستها به درعا و الحسکه است.

وی در ادامه به مسئله مشکلاتی که  جنگ علیه سوریه پدید آورده از جمله مشکلات معیشتی و مالی اشاره و تصریح کرد که با این حال مردم سوریه معادله مقاومت و ثبات را پیگیری می کنند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در ادامه اعلام کرد که ۹۹ درصد از تبلیغات سوء رسانه ای علیه سوریه هیچ پایه و اساسی ندارد و اغلب سوریها این ادعاهای کذب را باور نمی کنند.

وی اعلام کرد که نباید اجازه دهیم مسئله درگیریها در عرصه میدانی باعث مختل شدن امور معنوی شود.

الزعبی افزود: نیروهای مردمی کرد جزء جدایی ناپذیر ساختار جمعیتی سوریه هستند و آنچه در خصوص تجزیه و جدایی کردهای سوریه گفته می شود یک توطئه سیاسی است و کردها با هرگونه سخنی در خصوص جدایی به شدت مخالفند.

وی همچنین درخصوص ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد که این ائتلاف به صورت گزینشی تروریستها را مورد هدف قرار می دهد و هدف آن هم این است که برای خود زمان بخرد و درگیریهای سیاسی ایجاد کند.

نظر شما