شناسهٔ خبر: 98522 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در ولنجک همان حواشی موجود در دولت دهم وجود دارد

کامران دانشجو43 وزیر علوم دولت دهم افزود: در ساختمان ولنجک هم همان حواشی موجود در دولت دهم وجود داشت که بنده بارها اعتراضم را به‌صورت علنی مطرح کردم و دیگر به آنجا نرفتم.

به گزارش نماینده، جبهه کارآمدی و تحول ایران اسلامی که با عنوان "یکتا" شناخته می‌شود به‌تازگی پا به عرصه سیاست کشور گذاشته است.

تعدادی از وزرا و مدیران کابینه دولت‌های نهم و دهم این جبهه را تشکیل داده‌اند و یکی از علل مطرح شدن این تشکل سیاسی در ابتدای امر حضور همین افراد شناخته شده و اهدافی است که مدنظر دارند.

با کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم که از اعضای شاخص جبهه کارآمدی و تحول ایران اسلامی است درباره زمینه‌های شکل‌گیری، اهداف، برنامه‌ها و رویکردهای این تشکل سیاسی به گفت‌وگوی تفصیلی نشسته‌ایم.

بخش اجمالی گفت‌وگوی تفصیلی خبرگزاری تسنیم با کامران دانشجو را در ذیل می‌خوانید:

*اعضای یکتا افرادی هستند که دغدغه ولایت دارند نه کسانی که دغدغه مکتب ایرانی دارند
کامران دانشجو عضو شاخص جبهه کارآمدی و تحول ایران اسلامی درباره هدف از تاژأسیس این تشکل می‌گوید: پس از تحویل دولت دهم تصمیم بر این شد که جمع دوستان متفرق نشوند، البته منظور جمعی است که دغدغه دین، ولایت، شعارهای انقلاب و گفتمان امام و رهبری داشتند، نه جمعی که دغدغه مکتب ایرانی را داشت.
وی افزود: پس از مدتی دبیری برای جلسات تعیین کردیم تا جلسات با دستور کار مشخص برگزار شود و در نتیجه خروجی بهتری داشته باشیم. از مهمترین محورهای جلسات می‌توان به اقتصاد مقاومتی و ابعاد آن در داخل و خارج، مسائل فرهنگی کشور یا دغدغه‌هایی که رهبر معظم انقلاب دارند، بحث رشد علم و فناوری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند تحول در دانشگاه، سند دانشگاه اسلامی، مذاکرات هسته‌ای و... اشاره کرد.
عضو جبهه یکتا تصریح کرد: هفت تا هشت ماه به همین منوال گذشت تا اینکه قرار گذاشتیم برای مسائل مطرح شده یک برنامه اجرایی تهیه کنیم، به این معنا که پس از طرح مسئله، برنامه‌ای با اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین کنیم. هدف ما این بود که با توجه به تجربه هشت سال کار اجرایی که داشتیم بتوانیم اینها را کنار هم بگذاریم و برای مسائل مختلف کشور یک برنامه اجرایی منسجم تدوین کنیم.
عضو کابینه دولت دهم تأکید کرد: نخستین هدف ما از تأسیس این جبهه این است که شعارهای انقلاب را سر دست بگیریم و با نگاه به شعارهای انقلاب هدف‌گذاری اقتصادی، فرهنگی، آموزش عالی و فناوری هسته‌ای داشته باشیم.

*هدف یکتا این است که اجازه ندهد شعارهای انقلاب تحریف شود
کامران دانشجو در ادامه گفت: هدف دیگر ما از تأسیس جبهه یکتا این است که اجازه ندهیم شعارهای انقلاب تحریف شود.

*جبهه یکتا از ساختمان ولنجک تولد نیافته است
عضو جبهه کارآمدی و تحول ایران اسلامی در پاسخ به این سؤال که برخی خبرها حاکی است که تولد "جبهه یکتا" از جلسات ساختمان ولنجک شروع شده است، خاطرنشان کرد: خیر، بعد از پایان کار دولت و استقرار آقای احمدی‌نژاد در ساختمان ولنجک بنده فقط یک یا دو بار به آن ساختمان رفتم.

*در ساختمان ولنجک هم همان حواشی موجود در دولت دهم وجود دارد
وزیر علوم دولت دهم افزود: در ساختمان ولنجک هم همان حواشی موجود در دولت دهم وجود داشت که بنده بارها اعتراضم را به‌صورت علنی مطرح کردم و دیگر به آنجا نرفتم.
وی با بیان اینکه "جبهه یکتا" نشئت گرفته از جمعی است که دغدغه دین و شعارهای انقلاب دارد نه دغدغه مکتب ایرانی، گفت: انتخابات و یا رئیس شدن یا نشدن دغدغه ما نیست و موضع‌مان مشخص است.

*رئیس شدن دغدغه ما نیست
کامران دانشجو تصریح کرد: این نکته را باید بگویم که شاید کابینه و اعضای هیئت دولت نهم و دهم جزو حزب‌اللهی‌ترین کابینه‌های بعد از انقلاب بودند و اکثر حواشی در خارج از کابینه دولت‌های نهم و دهم بود.
عضو جبهه یکتا با اشاره به اینکه در "یکتا" همه افرادی که در مسیر دغدغه دین و ولایت حرکت می‌کنند، حضور دارند، گفت: از رؤسای دانشگاه‌ها تا استانداران، فرمانداران و یا مجموعه‌های عادی و ورزشی از اعضای این جبهه هستند.

*هدف جبهه یکتا تقابل با دولت نیست
استاندار تهران در دولت نهم تصریح کرد: هدف ما تقابل با دولت نیست. ما آمده‌ایم در عرصه‌های مختلف به دولت کمک کنیم، اگر آنها از ما نظر بخواهند نظرات‌مان را در عرصه‌های مختلف ارائه کنیم اما حتماً نقد منصفانه را نیز مدنظر داریم.

*برای راه‌اندازی یکتا با احمدی‌نژاد مشورت نکردیم
کامران دانشجو در پاسخ به این سؤال "آیا برای راه‌اندازی "جبهه یکتا" از آقای احمدی‌نژاد نظرخواهی کردید؟ " گفت: خیر، درباره "جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی" نه بنده و نه دوستان دیگر مشورتی با آقای احمدی‌نژاد نداشتیم. نه به وی اطلاع دادیم و نه گفتیم که می‌خواهیم چنین جبهه‌ای را تشکیل دهیم.
وی افزود: آقای احمدی‌نژاد هم درباره تأسیس این جبهه هیچ‌وقت از ما سؤال نکرده و علی‌القاعده برایش موضوعیت نداشته وگرنه سؤال می‌کرد.
وزیر دولت دهم در پاسخ به این سؤال که نظر جریان انحرافی درباره "جبهه یکتا" چیست، گفت: این موضوعات فرعی است و ما آنها را دنبال نمی‌کنیم. ما کارهای مهمتر از اینها داریم. اگر هم چیزی را می‌گویند برای‌ ما مهم نیست.

*تاکنون هیچ جلسه انتخاباتی در جبهه یکتا برگزار نشده است
رئیس ستاد انتخابات در دولت نهم در واکنش به ورود جبهه یکتا به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، گفت: آنچه می‌توانم بگویم این است تا این لحظه یک جلسه و یا بحثی در مورد انتخابات نداشتیم. ما در جریان اصول‌گرایی به‌دنبال این هستیم که ظرفیت اصول‌گرایی را بالا ببریم، نه اینکه یک رقیب جدید در درون جریان اصول‌گرایی ایجاد کنیم.

نظر شما