شناسهٔ خبر: 98449 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ظریف:

زیاده خواهی را برنمی‌تابیم/ بدنبال یک توافق بادوام در وین هستیم

ظریف و عراقچی+مطالعه431 وزیر امور خارجه ایران درحالیکه ۵ روز دیگر به مهلت تعیین شده برای رسیدن به توافق جامع برسر برنامه هسته ای ایران مانده است، گفت: بدنبال یک توافق بادوام و منصفانه در وین هستیم.

به گزارش نماینده به نقل از صداوسیما محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه اینترنتی خود با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری نوشت: همانطورکه رهبرانقلاب تاکید کردند: ایرانیها به دنبال یک توافق موقر هستند و زیاده خواهی را برنمی‌تابند.

محمد جواد ظریف در این پیام تاکید کرد: ما به وین می‌رویم تا یک توافق بادوام و منصفانه را به دست آوریم و اهمیت دستیابی به توافق خوب و مناسب، بیشتر از چند روز دیر یا زود شدن در زمان تعیین شده است.

روند کنونی مذاکرات، کند و دشوار

بحث تمدید، الان در دستورکار نیست

بر اساس این گزارش، عراقچی هم گفت: امروز و فردا ملاقات‌های دوجانبه بین وزرای خارجه و بعضاً چندجانبه برگزار می شود و بعد، دوباره،کار نگارش ادامه پیدا خواهد کرد. مذاکره کننده ارشد ایران، روندکنونی مذاکرات را کند و دشوار توصیف کرد.

وی درپاسخ به موضوع تمدید مذاکرات هم گفت: بحث تمدید، الان در دستورکار نیست و بنای ما این است که تا زمان تعیین شده، به توافق برسیم و اگرلازم باشد چند روزی،کار را ادامه می‌دهیم، تا در پایان به یک جمع بندی برسیم.

 

نظر شما