شناسهٔ خبر: 98356 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

گزارش عراقچی از مذاکرات هسته ای:

کار به آهستگی و سختی به پیش می رود/ ظریف"شنبه" وارد وین می شود

عراقچی/2 عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه": نگارش،کار سختی است"، گفت: درمجموع، کار به سختی و به آهستگی به پیش می رود.

به گزارش نماینده، سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با ذکر اینکه تمام هیئت های معاونین وزرای خارجه کشورها هم به وین آمده اند، افزود: جلسات مداوم دوجانبه و چندجانبه با ایشان برگزار می شود. درقسمت های حساس موضوع، طبعا خود آنها هم بعضا مواضع متفاوتی با هم دارند که هماهنگ شدنشان کار سختی است و باید جلسات هماهنگی بین خودشان برگزار شود. درمجموع، کار به سختی و به آهستگی به پیش می رود.

عراقچی درپاسخ  به این سوال که یکی از اعضای ۵+۱ گفته است که حدود ۹۰ درصد، درنگارش متن پیشرفت حاصل شده است، گفت: نمی شود الان عدد و رقم گفت، همانطور که می دانید یک متن اصلی وجود دارد و چندین ضمیمه، درهرکدام از اینها با درصدهای مختلفی به جلو رفته ایم و در خود متن اصلی نسبت به ضمائم، پیشرفت ها بهتر بوده است.

وی افزود: ضمائم چون درگیر جزییات بسیار زیادی است، خوب کار یک مقدار مشکل تر هست. نمی شود درصد خاصی اسم برد. بعضی از موضوعات هنوز مانده است و از نظر کیفی اهمیت بیشتری دارد و برخی از موضوعات هست که حل شده است و اهمیتش کمتر است.

عراقچی با اشاره به اینکه محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران شنبه وارد وین می شود، افزود: فکر می کنم روزهای شنبه و یکشنبه ملاقات های دوجانبه بین وزرای خارجه و بعضا چند جانبه برگزار شود و بعد دوباره کار نگارش ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به موضوع تمدید مذاکرات گفت : بحث تمدید الان در دستور کار ما وجود ندارد، بنای ما این است که تا زمان تعیین شده بتوانیم به یک توافقی برسیم و اگر لازم باشد چند روزی کار را ادامه می دهیم، تا در پایان به یک جمع بندی برسیم.

منبع: صداوسیما

نظر شما