شناسهٔ خبر: 98197 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قزاقستان و رسم هدیه قرآن در ماه مبارک رمضان

قرآن43 همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان رسم پسندیده هدیه قرآن به کسانی که برای اولین بار روزه بر آنان واجب می‌شود در مساجد سراسر قزاقستان برپا شده است.

به گزارش نماینده از فارس، ، قزاقستان به مانند ۴ کشور دیگر آسیای مرکزی روز پنچ‌شنبه را آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کرده و تدابیری را در جهت هرچه بهتر برگزاری مراسم این ماه به مورد اجرا گذاشته است.

انجمن مسلمانان قزاقستان در بیانیه‌ای با اعلام  آغاز این ماه شریف همچنین تصریح کرده است که همچون سال‌های گذشته با هدف بزرگداشت و احترام به ارزش‌های اسلامی برای آنانی که برای اولین بار روزه می‌گیرند کتاب آسمانی قرآن با ترجمه روسی و با حروف سریلیک هدیه داده می‌شود.

بنا به گفته این منبع، مسجد مرکزی شهر «آلماتی» از بزرگترین شهرهای قزاقستان همچنین برای افرادی که با تجوید (قواعد قرائت) آشنایی داشته باشند،  کتاب قرآن با زبان عربی هدیه خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است، این اقدام با هدف تشویق جوانان برای مطالعه و بهره‌گیری از دستورات این کتاب آسمانی در حال انجام است.

همچنین ابراز امیدواری شده است،  آنانی که این کتاب را به عنوان پاداشی به عمل نیک اسلامی خود دریافت می‌کنند، باید در این ماه مبارک نماز بخوانند و این عادت را در ماه‌های دیگر نیز ادامه دهند.

عملیات توزیع رایگان کتاب قرآن به علاقمندان تا پایان ماه رمضان ادامه داشته و در روز عید فطر به پایان می رسد.

انجمن مسلمانان قزاقستان همچنین در بیانیه دیگری به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان از تجار کشور خواسته است که برای جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی در این ماه شریف مساعدت‌های لازم را انجام دهند.

قزاقستان با جمعیت حدود ۱۷ میلیون نفر از کشورهای مترقی آسیای مرکزی بوده و بنا به آمار رسمی حدود ۷۰ درصد این جمعیت از مسلمانان اهل تسنن هستند.

نظر شما