شناسهٔ خبر: 98112 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

ایران و روسیه در حمایت از نظام سوریه مصمم هستند

سوریه روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد که بر اساس برآورد نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، ایران و روسیه برای تلاش در جهت حمایت از نظام سوریه مصمم هستند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، روزنامه هاآرتص نوشت که برآورد نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل نشان می دهد که ایران و روسیه به تلاش خود برای حفظ نظام سوریه و ارائه کمک های مشورتی به آن از طریق در اختیار گذاشتن اطلاعات و ابزارهای جنگی ادامه خواهند داد و هدف آنها ممانعت از باز شدن جبهه های جدید در مناطق تحت سیطره نظام سوریه است.

«عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص در این باره نوشت که استقرار مجدد ارتش اسرائیل در شرق دمشق و ایجاد خط استحکامات جدید برای جلوگیری از پیشروی تروریست ها نشان می دهد که ایران و روسیه برای حفظ نظام سوریه مصمم هستند.

وی افزود که نظام سوریه تلاش خود را بر کوتاه کردن خطوط دفاعی و تمرکز بر حمایت از مناطق حیاتی از یک سو و آمادگی برای دفاع از پایتخت از سوی دیگر، متمرکز کرده است.

هرئیل اشاره کرد که در طول بیش از ۴ سال جنگ داخلی در سوریه (بخوانید جنگ تروریست ها علیه نظام سوریه)، نظام این کشور مقادیر زیادی سلاح و مهمات از ایران و روسیه دریافت کرده است و پیش بینی می شود که این حمایت ها در ماه های آتی نیز ادامه یابد.

وی همچنین گفت که روستای دروزی نشین الحضر در جولان سوریه که گروه های مسلح هفته گذشته آن را محاصره کردند، هیچ تغییری نکرده است.

هرئیل در ادامه فاش کرد که مسئولان سیاسی و ارتش اسرائیل با سرشناسان طایفه دروزی در این روستا در تماس هستند و دروزی ها وعده هایی از ارتش اسرائیل برای ارائه کمک به آنها در صورت نیاز و تضمین برای عدم ورود پناهندگان به اسرائیل از طریق مرز و نیز هشدار قاطع به تروریست ها در خصوص عواقب ورود به این روستا، دریافت کرده اند.

نظر شما