شناسهٔ خبر: 97940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

کاخ سفید: امکان تمدید مذاکرات وجود دارد

کاخ سفید431 کاخ سفید ضمن موافقت با سخنان ظریف در مورد اینکه توافق خوب مهمتر از زمان تعیین شده مذاکرات است، اظهار داشت، آمریکا همچنان بر دستیابی به توافق در تاریخ معین امیدورار است ولی بنا به ضرورت برای رسیدن به توافق نهایی امکان تمدید کوتاه زمان مذاکرات وجود خواهد داشت.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید، در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه کاخ سفید، در واکنش به بیانات محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران که گفته است، اهمیت دستیابی به توافق خوب بیشتر از دیر یا زود شدن زمان است، اظهار داشت رئیس جمهوری آمریکا نیز در این مورد با ایشان هم نظر است.

وی افزود: بی شک اوباما یک توافق بد را امضا نخواهد کرد.

جاش ارنست با اذعان به اینکه تا به این لحظه تاریخ تعیین شده مذاکرات(۹ تیر) همچنان به قوت خود باقی است و کاخ سفید بر این تاریخ مصمم است، اظهار داشت، ولی در صورت ضرورت این امکان وجود خواهد داشت که به منظور جمع بندی مذاکرات و دستیابی به توافق نامه نهایی، زمان کوتاهی به تاریخ معین شده افروده شود.

وی خاطرنشان کرد، همانطور که به یاد دارید، در نشست ژنو نیز با پایان تاریخ تعیین شده جمع بندی کامل و توافق نامه مذاکرات ارائه نشده بود و این توافق نامه پس از سه روز به دست آمد و منتشر شد پس در این دور از مذاکرات نیز این امکان وجود دارد.

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت، همانطور که پیش از این نیز رئیس جمهوری و دیگر مقامات گفته اند، دست نیافتن به توافق بهتر از توافق بد است.

وی افزود، کاخ سفید همچنان خواستار این است که ایران نگرانی های جامعه بین الملل در مورد ابعاد نظامی احتمالی گذشته در ارتباط با برنامه هسته ای را رفع کند.

نظر شما