شناسهٔ خبر: 97908 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

خط قرمزهای خود را درباره راستی آزمایی حفظ کرده ایم

وزیر خارجه انگلیس وزیر خارجه انگلیس گفت: ما خواستار دستیابی به یک توافق قوی و قابل راستی آزمایی با ایران هستیم که تضمین کند صلح امیز بودن برنامه هسته ای این کشور در آینده باشد.

به گزارش  نماینده به نقل از صداوسیما، فیلیپ هاموند در پایان دیدار با ظریف وزیر خارجه کشورمان در لوکزامبورگ افزود: همه ما برای دستیابی به توافق تا پیش از ضرب الاجل هفته آینده تا سی ام ژوئن تلاش می کنیم و ما همه تلاش خود را برای پیشرفت در سطح مسئولان سیاسی انجام خواهیم داد و احتمالا در تعطیلات پایان این هفته وزیران خارجه وارد مذاکره خواهند شد.


وی تاکید کرد: مسایل مختلفی وجود دارد که هنوز درباره آنها به توافق کامل نرسیده ایم با این حال در همه این مذاکرات در پایان باید بده بستان هایی صورت گیرد. ما باید شاهد انعطاف پذیری هایی از سوی ایران باشیم با این حال بارها اعلام کرده ایم و من امروز دوباره می گویم که درباره خط قرمزهای مشخص و قطعی که داریم نمی توانیم امتیاز بدهیم. اگر ما به توافق دست پیدا کنیم این توافق باید قابل راستی آزمایی باشد. هر دو طرف به هم اعتماد ندارند و تنها راستی آزمایی کامل آژانس با هدف تایید این مسئله که هر دو طرف به توافق های خود پایبند بوده اند می تواند منجر به ایجاد اعتماد در آینده شود.


هاموند افزود: ما حساسیت بخشهایی از مسایل مختلف را به خوبی می دانیم و به شدت در تلاش برای یافتن راههایی برای برطرف کردن نگرانی های ایران هستیم با این حال هنوز خط قرمزهای خود را درباره راستی آزمایی کامل حفظ کرده ایم.

نظر شما