شناسهٔ خبر: 97900 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ورود موسسات خیریه به عرصه کسب و کار

مسکن 43 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از هدفگذاری هدایت ۱۵۰۰ موسسه خیریه برای ایجاد فرصتهای اشتغال و ورود به عرصه کسب و کار خبر داد.

به گزارش نماینده، اصغرنوراله زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال در دستور کار داریم حمایت و هدایت موسسات خیریه‌ای است که علاقمند به فعالیت در حوزه اشتغال باشند.

وی ادامه داد: افراد و کارآفرینان خیّر و تشکل‌های مردم نهادی که آمادگی مشارکت در امر تولید محصول را داشته و به سمت فعالیتهای اشتغالزا بروند مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار خواهند گرفت.

نوراله زاده ادامه داد: برنامه‌ریزی ما این است که تا پایان سال، ۱۵۰۰ موسسه خیریه را به این سمت هدایت کنیم تا به جای پرداخت نقدی به افراد تحت پوشش خود، فرصتهای کسب و کار برای آنها به وجود آورند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پاسخ به این پرسش که آیا جامعه هدف مورد نظر صرفا موسسات خیریه خواهد بود؟ گفت: علاوه بر موسسات خیریه، NGO‌ها و تشکل‌های مردم نهادی که در امر اشتغال فعالیت دارند می‌توانند افراد را تحت پوشش قرار داده و با آنها کار تولید محصول و کالا را انجام بدهند.

به گفته نوراله زاده ایجاد مشارکت مردم مهمترین هدف این طرح برای کاهش مداخله دولت در ایجاد کسب و کار است چنان که با نظام‌های اداری و محدودیتهای موجود، بسیاری از کشورهای جهان به سمت بخشهای مردم‌ نهاد رفته و از مشارکت اجتماعی در فعالیتهای اقتصادی به ویژه کارآفرینی بهره‌ برده‌اند.

نظر شما