شناسهٔ خبر: 97740 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

سرنوشت توافق هسته ای هنوز مشخص نیست

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه: من قرار است روز دوشنبه با مذاکره کننده ایران گفت‌وگو کنم اما در حال حاضر سرنوشت توافق هنوز مشخص نیست.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری رویترز، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه که در روزهای اخیر در یک سفر منطقه‌ای پس از مصر و اردن به اراضی اشغالی رفته است در یک کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفت: ما باید در مرحله‌ای که هم اکنون در آن قرار داریم کاملاً ثابت قدم باشیم. اگرچه هنوز مشخص نیست که تا پایان ماه ژوئن یک توافق بین‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران حاصل شود.

وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر به دیدارش با محمدجواد ظریف همتای ایرانی‌اش در لوکزامبورگ اشاره و بیان کرد: من قرار است روز دوشنبه با مذاکره کننده ایران گفت‌وگو کنم اما در حال حاضر سرنوشت توافق هنوز مشخص نیست. ما باید به طور شفاف و قاطعانه اطمینان یابیم که این یک توافق محکم خواهد بود.

فابیوس پیش از این در قاهره گفته بود با توجه به نزدیک شدن به پایان مذاکرات وزرای امور خارجه به مذاکرات خواهند پیوست بنابراین، مایلم تا یک رایزنی و ارزیابی درباره موضوع کنونی ایران داشته باشم.

از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای تاکنون فرانسه سخت‌ترین مواضع را برای محدود کردن ظرفیت هسته‌ای ایران داشته و حتی به این موضوع اذعان کرده است.

وی در قاهره علاوه‌ براین گفته بود که یک توافق هسته‌ای باید محکم و قابل راستی‌آزمایی باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه در دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه به وی گفت: از شما می‌خواهم که ثابت قدم باشید و از حصول یک توافق بد با ایران جلوگیری کنید.

بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه ایران قرار است روز دوشنبه در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی عضو ۱+۵ در چارچوب مذاکرات هسته‌ای دیدار و گفت‌وگو کند.

نظر شما