شناسهٔ خبر: 97535 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۱۰۷ میلیون یورو فاینانس چین برای فاز دوم بندر شهید رجایی نهایی شد

تجارت43 مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر با بیان اینکه برای تأمین تجهیزات فاز دوم بندر شهید رجایی ۱۸۰ میلیون یورو اعتبار لازم است، گفت: برای این فاز ۱۰۷ میلیون یورو فاینانس چین در راه است.

به گزارش نماینده، عبدالکریم رزازان در گفت‌وگو بافارس با بیان اینکه ساخت برخی از تجهیزات بندری بومی‌سازی شده است، بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد تجهیزات بندری بومی‌سازی شده است و در کنار آن انتقال دانش تکنولوژی هم وجود دارد.

* فاینانس ۱۰۷ میلیون یورویی چین نهایی شد‌

وی با بیان اینکه در فاز سوم بندر شهید رجایی از منابع سازمان بنادر استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: طرح تجهیز فاز ۲ بندر شهید رجایی از طریق فاینانس چین پیگیری شده است و این موضوع در حال اجراست.

مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر ادامه داد: در فاز دوم بندر شهید رجایی‌ فراخوان پیمانکار نیز انجام شده است و پروژه به صورت EPC  اجرا می شود.

رزازان تأکید کرد: فاز دوم بندر شهید رجایی از محل خط اعتباری دنبال می‌شود و به زودی مشکل تجهیزات آن حل خواهد شد که بخشی از آن از محل منابع سازمانی است.

وی بیان کرد:‌ برای تأمین تجهیزات فاز دوم شهید رجایی ۱۸۰ میلیون یورو اعتبار لازم است، البته ۱۰۷ میلیون یورو فاینانس چین برای این پروژه در راه است.

مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: تا سال ۹۵ تجهیزات وارد فاز ۲ بندر شهید رجایی می‌شود.

* تأمین تجهیزات بندر چابهار از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی

رزازان اظهار داشت:‌ قطعاً‌ از محل درآمدهای محدود سازمانی نمی‌توان به رشد قابل توجه رسید اما از محل منابع غیرسازمانی به رشد کانتینری دست خواهیم یافت.

مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر به توافق همکاری‌های بین ایران و هند در بندر چابهار اشاره کرد و گفت: در تأمین تجهیزات بندر چابهار از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده می‌شود.

نظر شما