شناسهٔ خبر: 97462 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سوال از وزیر محترم ارشاد

پژمانفر431 حجت الاسلام و المسلمین پژمان فر نماینده مشهد سوال از وزیر ارشاد را مطح کرد.

به گزارش نماینده حجت الاسلام و المسلمین پژمان فر نماینده مشهد در سایت شخصی خود، سوال از وزیر ارشاد را اینطور مطرح کرد:

خلاصه سئوال:

چرا سازمان سینمایی اکران فیلم های مساله دار را به جد از سال گذشته در دستور کار قرار داده است؟

سوال از وزیر

سوال از وزیر

شرح سئوال:

۱- پازل سازمان سینمایی برای رفع توقیف فیلم های مسئله دار و اکران آن به صورت سریالی در حال تکمیل است و فیلم هایی که توقیفی است و اکران هر کدام از آنها برای نظام هزینه هایی را ایجاد می کند در دستور کار قرار گرفته است. علت این امر چیست؟

۲- از سویی دیگر سازمان سینمایی هنوز در سیکل معیوب تصویب و ارائه پروانه ساخت و ارائه مجوز پروانه نمایش باقی مانده است و هیچ فکری برای این سیکل معیوب صورت نمی گیرد.

۳- بسیاری از هنرمندان خود را موظف به ارائه فیلم نامه کامل نمی دانند یا فیلم نامه ای را که ارائه می دهند می روند فیلم دیگری می سازند نسبت به این روند چه ندبیری وجود دارد؟

۴- حضور مدیران ارشاد و سازمان سینمایی سر صحنه فیلم هایی که کارگردانان انها با ساخت فیلم هایی با موضوع فتنه پیش از این عناد خود را در آثارشان به نظام به وضوح نمایش داده اند چه مفهومی دارد؟

۵- گروه هنر و تجربه و احداث آن با هدف کمک به سینمای ایران احداث شد اما عملا می بینیم این گروه شرایط اکران فیلم های مسئله دار را فراهم می کند و از قانون آئین نامه شورای صنفی نمایش هم تبعیتی نمی کند علت چیست؟

۶- اکران فیلم های متعدد خارجی و فیلم هایی با موضوعات حساسیت بر انگیز در زیر سئوال بردن دفاع مقدس چه توجیهی دارد.

۷- ارائه مجوز نمایش به فیلم هایی که با ارائه تصاویر غلط از خانواده های مذهبی و سنتی که پازل غرب را در تخریب جامعه ایرانی و اسلامی تکمیل می کنند به چه علت است؟

۸- چرا کسانی که فیلم هایشان به هر دلیل برای اکران مناسب شناخته نشده با ارایه مجوز ساخت برای فیلم های دیگر مورد تشویق سازمان سینمایی قرار می گیرند؟ چرا پرونده کاری این کار گردانان مورد بررسی قرار نمی گیرد.

۹-با توجه به اینکه سالانه صدها میلیارد تومان آثار سینمایی کشور بطور قاچاق تکثیر و توزیع می شود و ضرر بزرگی به تهیه کنندگان قانونی آثار سینمایی وارد می گردد، علت مسامحه سازمان سینمایی در این خصوص چیست؟

نظر شما