شناسهٔ خبر: 97364 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

توافق خوب از دیدگاه آمریکایی ها

مذاکرات مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت: تنها توافقنامه ای که ما به آن دست خواهیم یافت یک توافقنامه ی خوب است.

به گزارش نماینده، سوزان رایس در گفتگو با شبکه ی تلویزیونی بلومبرگ آمریکا درباره ی ضرب الاجل سی ام ژوئن برای مذاکرات هسته ای با ایران و اینکه این ضرب الاجل تا چه حد محکم است گفت: ما سی ام ژوئن را به یک ضرب الاجل جدی و یک هدف جدی تبدیل کردیم و تلاش می کنیم تا این زمان به توافق دست یابیم. با این وجود، اگر به چند دور گذشته در مورد توافقنامه ی موقت و سپس چارچوب توافقنامه نگاه کرده باشید، خواهید دید که چند روزی هم از ضرب الاجل عبور کردیم. فکر می کنم هیچ کس نباید انتظار داشته باشد که این مسئله تکرار نشود.

سوزان رایس درباره ی فشار کنگره ی آمریکا به دولت این کشور برای دستیابی به یک توافقنامه ی بهتر گفت: تنها توافقنامه ای که ما به آن دست خواهیم یافت، یک توافقنامه ی خوب است. اگر ما نتوانیم به یک توافقنامه ی خوب دست یابیم، هیچ توافقنامه ای در کار نخواهد بود. ما به صراحت و روشنی گفته ایم که اگر بتوانیم به توافقنامه دست یابیم و این توافقنامه نهایی شود و مطابق با همان پارامترهایی باشد که ما در ماه آوریل درباره اش در لوزان توافق کرده بودیم، در این صورت چنین توافقنامه ای خوب خواهد بود. چنین توافقنامه ای همه ی مسیرهای احتمالی ایران به بمب را مسدود خواهد کرد و اطمینان می دهد که ما بتوانیم تائید کنیم که آنها به دنبال سلاح هسته ای نیستند.

با این وجود اگر احتمالا درچارچوب مذاکرات، ما نتوانیم به همه ی عناصری که در لوزان توافق کرده بودیم، دست یابیم و یا اینکه اگر آنها عهد شکنی کنند آنگاه احتمالا توافقی در کار نخواهد بود.

نظر شما