شناسهٔ خبر: 97176 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

حجتی: واردات کالا متوقف است

حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما فقط برای واردات ذخایر راهبردی کشور آن هم از سوی وزارت بازرگانی مجوز صادر کرده‎ایم. در صورتی که قیمت برنج وارداتی هیچ نوع آسیبی به تولید داخلی نزند در آن صورت وارد خواهد شد و در حال حاضر واردات کالا متوقف است.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود حجتی وزیر جهاد و کشاورزی بعد از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای تدارک ماه مبارک رمضان و جلوگیری از واردات بی‌رویه‌ برنج صورت داده‎اید، اظهار داشت: واردات بی‎رویه ندایم ما از سال گذشته تعرفه برنج را افزایش دادیم. ما فقط برای واردات ذخایر راهبردی کشور آن هم از سوی وزارت بازرگانی مجوز صادر کرده‎ایم. در صورتی که قیمت برنج وارداتی هیچ نوع آسیبی به تولید داخلی نزند در آن صورت وارد خواهد شد و در حال حاضر واردات کالا متوقف است.

وزیر کشاورزی افزود: در ارتباط با طرح ضیافت هم در دولت تصمیم‌گیری شد در مورد تنظیم بازار جلساتی برگزار کردیم و در نهایت مقرر شد علاوه بر سهمیه‌‌ای که توزیع می‌شود، در زمینه کالاهایی مثل برنج، گوشت مرغ، گوشت قرمز و همین طور روغن و شکر نظارت صورت گیرد. و این به تمامی دستگاه‎ها ابلاغ شده است که اجرای آن پیگیری می‎شود.

نظر شما