شناسهٔ خبر: 97007 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

زمان و مکان مجمع عمومی خانه احزاب تعیین شد

احزاب و تشکل‌های سیاسی موظف شدند تا ۳۱ تیر ماه، گرایش سیاسی خود را مشخص کنند.

به گزارش نماینده، با تصویب هیات رئیسه موقت خانه احزاب مقرر شد مجمع عمومی عادی خانه احزاب ایران روز پنجشنبه ۱۵ مرداد ماه در تالار ۶۰۰ نفری وزارت کشور جهت انتخاب فراکسیونی اعضای شورای مرکزی برگزار شود.

مصطفی کواکبیان با اعلام این خبر افزود: براساس ماده ۲۲ اصلاح شده در مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۱ شورای مرکزی خانه احزاب مرکب از ۲۱ نفر عضو اصلی و ۹ نفر عضو علی‌البدل شورای مرکزی خانه احزاب از سوی احزاب و تشکل‌های «اصلوگرا» و ۷ نفر از اعضای اصلی و ۳ نفر اعضای علی‌البدل هم از سوی احزاب و تشکل‌های «اصلاح‌طلب» و هفت نفر اعضای اصلی و ۳ نفر اعضای علی‌البدل دیگر هم از سوی «سایر احزاب و تشکل‌ها» باید به صورت فراکسیونی انتخاب و به مجمع عمومی معرفی شوند.

رئیس موقت خانه احزاب با اشاره به این که براساس اساسنامه مصوب مبنای «اصلاح‌طلب» و یا «اصولگرا» و یا «سایر احزاب» بودن همان خوداظهاری از سوی تشکل‌ها می‌باشد گفت: مقرر گردید تمامی احزاب و تشکل‌های سیاسی عضو خانه احزاب تا تاریخ ۳۱ تیر ماه جاری نوع گرایش سیاسی را به دبیرخانه موقت خانه احزاب ایران و با نمابر شماره ۸۸۲۶۳۰۹۴ اعلام کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: مبنای انتخاب بازرسان نیز به صورت فراکسیونی همانند انتخابات اعضای شورای مرکزی است و هر گرایش سیاسی باید یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرسی علی‌البدل به مجمع معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مقدمات برگزاری انتخابات فراکسیونی برای روز ۱۳۹۴/۰۵/۱۵ فراهم شده است گفت: کارت‌های انتخاب اعضای شورای مرکزی به سه رنگ مجزا در همان روز مجمع عمومی عادی بین اعضا توزیع خواهد شد.

کواکبیان در پایان به بداخلاقی‌های برخی رسانه‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: خدا را شاکریم که با همکاری تشکل‌های دلسوز و با هماهنگی وزارت کشور جایگاه واقعی خانه احزاب ایران را انشاءالله به آن باز خواهیم گرداند تا به حولو قوه الهی احزاب در کشور بتوانند جایگاه واقعی خویش را بازیابند هرچند که این موضوع برای عناصر مخالف احزاب و غیر دموکراتیک ناخوشایند باشد.

منبع: فارس

نظر شما