شناسهٔ خبر: 96983 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سخنگوی وزارت ارشاد در گفت وگو با "نماینده" خبر داد (۱)

بنایی برای حضور در انتخابات مجلس دهم ندارم/ از مدیران وزارت ارشاد فقط مدیر کل امور مجلس، عزم نمایندگی دارد

نوش آبادی/2 حسین نوش آبادی ضمن تأکید بر عدم کاندیداتوری اش در انتخابات مجلس دهم خبر داد: از مدیران وزارت ارشاد غیر از محمد حیدری، مدیر کل امور مجلس وزارت ارشاد، کسی عزمی بر نمایندگی مجلس دهم ندارد.

حسین نوش آبادی، معاون پارلمانی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با نماینده در پاسخ به گمانه هایی مبنی بر استعفا و اعلام کاندیداتوری اش برای انتخابات مجلس دهم تصریح کرد: بنایی برای حضور در انتخابات ندارم بنابراین تا ۲۸ خرداد (پایان فرصت استعفای مدیران) استعفا نخواهم داد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حال حاضر اولویتم تلاش در همین جایگاه وزارت ارشاد است و این دوره علی رغم زمینه های مساعدی که وجود دارد، برای کاندیداتوری مجلس اقدام نخواهم کرد و ضرورتی برای حضورم نمی بینم.

نوش آبادی در ادامه خبر داد: محمد حیدری، مدیر کل امور مجلس وزارت ارشاد، قصد اقدام برای نمایندگی مجلس دهم را دارد اگرچه هنوز استعفا نداده است.  

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به محدودیت فرصت باقی مانده برای استعفا، احتمال کاندیداتوری شخص دیگری غیر از مدیر کل امور مجلس وزارت ارشاد را بعید دانست و عنوان داشت: تا به حال خبری هم مبنی بر استعفای مدیران استانی نداریم. البته چون افراد در سطوح غیر مدیریتی ملزم به استعفا نیستند و محدودیت زمان ندارند، ممکن است برخی کارمندان وزارت ارشاد قصد اعلام کاندیداتوری داشته باشند. بنابراین این احتمال وجود دارد که کارمندی از ستاد وزارت ارشاد در سطوح غیر مدیریتی چند ماه دیگر برای نمایندگی مجلس اعلام آمادگی کند. اما از مقامات و مدیران غیر از یک نفر کسی عزمی بر نمایندگی مجلس دهم ندارد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد، در پاسخ به ارزیابی اش از مجلس دهم نیز تأکید کرد: مردم ما مردمی هوشیار هستند و مطابق تجربه ای که از ۹ دوره گذشته مجلس کسب کردند، ارزیابی که از دوره های گذشته و نمایندگان دارند و همچنین با توجه به افراط و تفریط هایی که در همه ادوار گذشته بوده است، فکر میکنم به سمتی حرکت خواهند کرد و افرادی را برگزینند که نگاهشان معطوف به پیشرفت و اعتلای مادی و معنوی کشور باشد. به نظر من مجلسی معتدل تر، عملیاتی تر و کارشناسی تر و عالم تر در دوره دهم شکل می گیرد تا فضای کشور کمتر دچار التهاب باشد.

نظر شما