شناسهٔ خبر: 96686 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حمایت دولت از صادرات آرد به کشور‌های حوزه خلیج فارس

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران بر حمایت از بخش خصوصی در صادرات آرد به کشورهای آسیای مرکزی و حوزه خلیج فارس تأکید کرد.

به گزارش نماینده به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علی قنبری در نشست شورای آرد و نان استان گلستان افزود: دولت خود به تنهایی نمی تواند در این زمینه وارد شود و نیاز است که بخش خصوصی فعالتر ظاهر شود و ما نیز با راهنمایی و کمک، شرایط را برای خدمات و صادرات تسهیل می کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: ما گندم مرغوب وارد می کنیم و استان گلستان باید بتواند از ظرفیت های خود برای تبدیل آن به آرد استفاده نماید و از سوی دیگر بازاریابی در این مسیر نقش مهم و اساسی را دارد.

قنبری گفت: در بحث گندم، وضعیت خرید در گلستان بسیار خوب و مناسب است اما مسئله اعتبارات در خرید، یک بحث ملی است و ما به گلستان در این مسیر توجه ویژه و خاصی داشته ایم.

قنبری گفت: در بحث مراکز خرید بدهکار، باید تدابیر خاصی از سوی مسئولان استانی اندیشیده شود تا این مشکل برطرف گردد زیرا وظیفه ماست که نسبت به بیت المال حفاظت و حراست داشته باشیم.

استاندار گلستان نیز در این نشست گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا از ظرفیتی که در ساخت سیلو به میزان یک میلیون تن و کارخانه های آرد ایجاد شده، استفاده بهینه شود.

حسن صادقلو افزود: امروز دو سوم ظرفیت این بخش در استان خالی است باید ۷۰۰ هزار تن گندم وارد سیلوها شود و همین میزان آرد نیز از کارخانجات آرد خارج شود.

وی تأکید کرد: تنها راه این مسئله باز شدن فضای صادرات در استان است که مسئولان امر باید این فضا را برای بخش خصوصی و صادرکنندگان فراهم کنند.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به کیفیت بسیار مناسب گندم استان، باید خرید مناسبی صورت گیرد و از سوی دیگر در پرداخت ها نیز تسریع شود.

ظرفیت سیلوها، کارخانه های آرد و انبارهای مراکز ذخیره گندم در استان گلستان افزون بر یک میلیون تن است.

برداشت گندم از حدود ۳۹۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان گلستان از دوم خرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نظر شما