شناسهٔ خبر: 96668 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

وزیر احمدی نژاد درباره فعالیت های «یکتا» می گوید

محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیدار اعضای جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی با آیات مصباح، موحدی‌کرمانی، یزدی، نوری همدانی و حسینی بوشهری خبر داد.

به گزارش  نماینده سید محمد حسینی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری اولین همایش این جبهه و در پاسخ به این سوال که این همایش چه برنامه‌هایی دارد، اظهار داشت: اولین بیانیه جبهه یکتا فردا (دوشنبه) در نخستین همایش این جبهه که با سخنرانی آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

** جبهه یکتا "دولت ساخته" نیست **

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ساختار و تقسیم مسئولیت‌ها در جبهه یکتا انجام شده است، تصریح کرد: پیش‌نویس اساسنامه‌ و ساختار تشکیلات جبهه یکتا تهیه شده و پس از اظهار نظر اعضا نهایی خواهد شد لذا تقسیم کار و مسئولیت‌ها در آینده مشخص می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در بخش دیگری از اظهاراتش با رد وابستگی جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی به فرد خاصی گفت: این مجموعه فرد‌محور نیست و تصمیمات جمعی، مبنای اتخاذ مواضع خواهد بود، البته افراد تشکیل‌دهنده جبهه یکتا سوابق اجرایی مشخصی دارند ولی قطعا این جبهه "دولت ساخته" نیست.

** دیدار اعضای جبهه یکتا با برخی از علما **

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد در پاسخ به این سوال که در جریان شکل‌گیری جبهه یکتا با کدامیک از شخصیت‌ها و بزرگان همفکری و تبادل نظر داشته اید، گفت: ما با آیت‌الله موحدی کرمانی، آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله یزدی و آیت‌الله حسینی بوشهری در رابطه با شکل‌گیری جبهه یکتا صحبت کرده و از نقطه‌ نظرات و رهنمود‌های این بزرگواران استفاده کرده‌ایم که فردا در اولین همایش جبهه، گزارش مبسوطی از این دیدارها ارائه می‌شود.

حسینی همچنین با بیان اینکه ما همچنین با گروه‌های سیاسی و احزاب و تشکل‌های اصولگرا هم صحبت‌هایی داشته‌ایم و جبهه یکتا را با نگاه اصولگرایی شکل داده‌ایم، خاطرنشان کرد: شکل‌گیری جبهه یکتا ظرفیت جدیدی در خدمت نیروهای ارزشی و انقلابی است و در مقاطع مختلف می‌تواند تاثیرگذار و تقویت‌کننده گفتمان امام و رهبری باشد.

وی در تشریح ویژگی‌های بدنه جبهه یکتا که عموما از مدیران دولتهای نهم و دهم هستند، بیان کرد: افراد عضو این مجموعه، مدیران ارشد دولتهای نهم و دهم و افرادی دلسوز و شناخته شده هستند که در این برهه زمانی احساس تعهد کردند تا با انسجام بیشتر و با تکیه بر عقل و خِرد جمعی ایفای نقش کنند و به پیشرفت کشور، عزت و سربلندی ایران اسلامی کمک کنند،  اما برای حضور افراد در این مجموعه محدودیتی وجود ندارد و همه افرادی که با اندیشه امام(ره) و رهبری همراهی دارند، می‌توانند عضو این جبهه فراگیر شوند.

 

به گفته حسینی، فعالیت جبهه یکتا محدود به تهران نیست و در همه استانها، شهرستان‌ها و حتی در بخش‌ها افرادی که در گذشته مسئولیت‌های اجرایی داشته‌اند، می‌توانند به این مجموعه بپیوندند.

 

نظر شما