شناسهٔ خبر: 96588 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تورم به قیمت رکود کنترل شد/ کشور از رکود خارج نشده است

فتحی پور/2 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت شتاب تورم را به قیمت رکود کنترل کرد، اظهار داشت: کشور نه تنها از رکود خارج نشده، بلکه رکود روز به روز گسترش می یابد.

به گزارش نماینده ارسلان فتحی پور با بیان اینکه دولت شدت تورم را کنترل کرده و نتوانسته نرخ تورم را کاهش دهد، گفت: شتاب تورم به قیمت رکود کنترل شده است و رکود امروز در زندگی مردم ملموس است.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم توانایی ادامه این گونه زندگی را ندارند، اظهار داشت: تمام بازارهای کشور راکدند و در اقصی نقاط کشور علی الخصوص مناطق محروم این رکود کاملا مشهود است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کارگران فصلی به خاطر تعطیلی پروژه های عمرانی هیچ درآمدی ندارند و در نتیجه قدرت خریدشان کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه کشور هنوز از حالت رکود خارج نشده است، اظهار داشت: رکود روز به روز در کشور گسترش می‌یابد.

فتحی پور با انتقاد از عدم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: متاسفانه همه منتظر نتیجه مذاکرات هسته ای هستند و پروژه های عمرانی و ساخت و سازها متوقف شده است و کسی رغبت نمی کند کار کند.

نماینده مردم کلیبر تصریح کرد: کارخانه های ذوب آهن و سیمان دچار مشکلات اساسی هستند، زیرا انبارهایشان از تولید اشباع شده است و تقاضایی برای اجناسشان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید هر چه سریعتر سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند، اظهار داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکنون اجرا نشده است، دولت در اولین قدم باید قوانین مزاحم را ملغی کند که تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

فتحی پور گفت: کمیسیون اقتصاد قوانین مزاحم را احصاء کرده و به دولت ارائه داده است. دولت باید هر چه سریعتر در این خصوص به مجلس لایحه ارائه کند تا موانع تولید هر چه سریعتر رفع شود.

منبع: مهر

نظر شما