شناسهٔ خبر: 96451 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارش اقدامات محمدصالح جوکار در تعطیلات خردادماه صحن علنی مجلس

محمدصالح جوکار/2 روزهای ۹ تا ۱۵خرداد ماه مجلس شورای اسلامی جلسه علنی نداشت تا نمایندگان بتوانند به حوزه های انتخابیه خود سرکشی کنند.

به گزارش نماینده، روزهای ۹ تا ۱۵خرداد جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار نشده بود. سایت "نماینده" در راستای وظیفه اطلاع رسانی، گزارشی از اقدامات و فعالیتهای محمدصالح جوکار، نماینده مردم شریف یزد و اشکذر را در هفته سرکشی از حوزه انتخابیه منتشر می نماید:

 

حضور در جمع اهالی مردم محله کوچه بیوک یزد

محمدصالح جوکار در جمع اهالی مردم محله کوچه بیوک یزد افزود: امروز در اکثر کشورهای جهان بیداری اسلامی به وجود آمده و ثمره این انقلاب در کشورهای مظلوم بروز کرده است.

وی ادامه داد: تمام دسیسه ها و توطئه هایی که در منطقه ما انجام می شود در سایه مدیریت آمریکا است و بخشی از آن به آل سعود و بخش دیگر نیز به گروه های تکفیری واگذا شده و امروز حکومت آل سعود مظهر و نماد اسلام آمریکایی است.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: در حال حاضر بخشی از کشورهای خاورمیانه محل پرورش داعش شده است و مسلمانان و کشورای اسلامی باید همبستگی خود را حفظ کرده و از تفرقه دوری کنند.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته جوان گفت: جوانان ما شعار و تعریف نمی خواهند و باید عمل شود و همین جوانان بودند که در هشت سال دفاع مقدس آن ارزش های انقلابی و اسلامی را خلق کردند.

وی افزود: امروز جوانان ما در عرصه های مختلف علمی موفق به تجربیات و پیشرفت های زیادی شدند و در بحث فناوری های علمی و بویژه هسته ای شاهد پیشرفت های زیادی هستیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه گاها فقط شعار می دهیم و صاحبان قدرت که بانک ها هستند جوانان را حمایت نمی کنند و جوان مبتکر و خلاق که طرح های زیادی دارد متاسفانه مورد حمایت قرار نمی گیرد در حالی که میلیارد ها تومان به اشخاصی می دهند که هیچ ضمانتی برای بازگشت آنها نیست و اگر بانک ها را تحت کنترل بگیریم بسیاری از مشکلات در جامعه وجود نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: محله کوچه بیوک از محلات قدیمی یزد است و همواره مردم متدین این منطقه زبانزد بودند و در انقلاب و بویژه دفاع مقدس سرآمد هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این محله بزرگ سالن ورزشی وجود ندارد که باعث تاسف است و تا هنگامی که فضای ورزشی فراهم نشود جوانان به سمت فضاهای کاذب هدایت می شوند و باید سعی کنیم فضاهای ورزشی و فرهنگی را بویژه در محلات قدیمی شهر برپا کنیم.

جوکار در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه هزینه انشعاب فاضلاب از مردم گرفته شده اما نسبت به ایجاد انشعاب اقدام نشده گفت: مشکل فاضلاب دغدغه بیشتر مناطق یزد است و آبفا، پولی را بابت انشعاب فاضلاب گرفته اما نسبت به احداث تاسیسات اقدام نکرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمتر از ۳۵ درصد شهر یزد شبکه فاضلاب دارد و نامه نگاری ها یی با وزیر داشتیم و اگر راهکارهای مطرح شده اجرا شود بخشی از مشکلات حل خواهد شد و حق مردم است، اکنون که حق انشعاب از آنها گرفته شده فاضلاب هم وصل شود.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد در پاسخ به سوالی در مورد دلیل سکوت نمایندگان در برابر فسادهای مالی گفت: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی نظارت است و البته این نظارت کلی است و هر دستگاهی برای خود واحد نظارتی دارد و دیگر ارگان های نظارتی و بازرسی کل کشور نسبت به نظارت بر عملکرد دستگا هها اقدام می کند

جوکار افزود: در سایه ویژه خواری و رانت فساد به وجود می آید و متاسفانه در سایه باند و باند بازی و برخی سیاسی کاری ها صورت می گیرد.

وی ضمن اعلام اینکه در نشست و سفر جهانگیری معاون اول رییس جمهور به یزد(به عنوان دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور) نیز این موارد را برای پیگیری مطرح کرده، افزود: دو معدن بزرگ در یزد مستقر است که بیش از دوهزار میلیارد تومان به استان و به دولت بدهی دارد و بنده چند جا شکایت کردم و به دولت هم نوشتیم و در استان یزد نیز سازمان بازرسی پیگیری کرده ولی متاسفانه برخی مسئولان حمایت می کنند.

وی ادامه داد: وقتی در تراز مالی این شرکت معدنی در سال ۹۲ مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان به عنوان بدهی به دولت و استان یزد مشخص شده و آنها این پول را پرداخت نکرده اند باید بررسی شود این پول کجا رفته است و اینکه در صورتحساب خود آورده اند ولی معلوم نیست پول به کجا رفته باید توسط ارگان ها و نهادهای نظارتی بررسی و پیگیری شود.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفـت: در تبصره قانون بودجه در سال ۹۳ همین شرکت معدنی موظف شده حقوق دولتی را بدهد اما تاکنون یک ریال پرداخت نکرده است و شکایت هم شده و در مجلس از وزیر صنعت و معدن سوال کردیم و تمم مکاتبات و پیگیری ها موجود است اما تاکنون سهم استان یزد و بدهی دولت پرداخت نشده است.

جوکارافزود: متاسفانه هنوز مدیر امور مالیاتی یزد حمایت نیز می کند و رییس سازمان مالیات اگر مغازه ای  دارای بدهی مالیاتی هر چند کم باشد درب مغازه او را پلمپ می کند اما با شرکتی که هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد هیچ برخوردی نشده و آزاد است و اگر قانون درست اجرا شود فساد ایجاد نمی شود و درقانون بودجه نیز سهم استان یزد کاملا مشخص است اما برخی مسئولان به جای پیگیری و احقاق حقوق بیت المال و مردم از متخلفان حمایت می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد نحوه قطع سوخت و یارانه ها گفت: در یارانه ها باید با تدبیر عمل شود و قانون همه چیز را مشخص کرده ودر مورد گران کردن سوخت نیز دولت پیشنهاد خود را به مجلس داد و نمایندگان مجلس تصویب کردند و نحوه اجرا به عهده دولت گذاشته شده که آنها ۶۰ لیتر بنزین مردم را قطع کردند.

وی ادامه داد: در این رابطه باید تدبیر لازم صورت گیرد و شما باید سراغ پورشه سواران بروید و کسی که با خودوری مدل پایین خود امرار معاش می کند و یا قطع سوخت مستضعفین و موتورسیکلت سواران، عدالت نیست و عدالت یعنی اینکه بودجه بیت المال به ذی نفعان برسد و قشر بالای جامعه که ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان درآمد دارد یارانه برای چه می خواهد و باید یارانه ها به افراد کم درآمد پرداخت شود و اگر تدبیر نشود این مشکلات به وجود می آید و چون نحوه اجرا بر عهده دولت گذاشته شده مجلس نمی تواند کاری انجام دهد و برخی گرانی ها که مورد گلایه مردم واقع شده توجیه ناپذیر و غیرقابل قبول است و باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

شهردار منطقه یک یزد نیز در این نشست گفت: در سال های گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه روکش آسفالت در سطح معابر اصلی و بافت قدیم کوچه بیوک صورت گرفته اما برخی کوچه ها که مشکل عقب نشینی دارند امکان اجرا وجود نداشت که در سال جاری با مصوبه شورای شهر و پیگیری مسئولان محله امکان پذیر است.

سیدابوالفضل کشفی افزود: امیدواریم مردم محله و ریش سفیدان کمک کنند تا گذر ۱۸ متری کوچه بیوک تعیین تکلیف شود و آمادگی داریم نسبت به خرید کارشناسی زمین های در طول مسیر اقدام کنیم.

وی ادامه داد: این گذر ۱۸ متری برای ۲۰ سال پیش است که در این مدت ۷۵۰۰ متر آزادسازی صورت گرفته و مقدار ۴۵۰۰ متر آن مربوط به ۵ سالی است که بنده در خدمت مردم منطقه یک شهرداری یزد هستم و کل این گذر ۱۷ هزار مترمربع است.

کشفی افزود: اگر مردم کمک کنند و این گذر اجرا شود زمین های اطراف آن نیز ارزش افزوده زیادی خواهد داشت و راه برای مردم باز می شود و هر ساله از جمله امسال یک میلیارد تومان از طرف شورای اسلامی شهر مصوب شده که در این طرح هزینه شود ولی  اگر مردم همکاری نکنند این بودجه نیز جذب نخواهد شد.

وی ادامه داد: برای پارکینگ درون محله ای کد اعتباری داریم و اگر منزلی معرفی شود نسبت به احداث پارکینگ اقدام خواهد شد و برای کوچه شهید بکایی محله پشت باغ، زمینی به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان جهت پارکینگ تملک شد و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان دیگر بوجه این قسمت باقی مانده و اگر زمینی توسط مردم معرفی شود نسبت به خرید آن و احداث پارکینگ درون محله ای اقدام خواهد شد.

شهردار منطقه یک یزد گفت: در رابطه با احداث پل هوایی نیز در بلوار های سطح شهر ۳۵ پل مصوب شده که پل بلوار ۲۲ بهمن در اولویت ۲۳ است و نسبت به احداث پل هوایی مکانیزه اقدام خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم گفت: برای مکان ورزشی باید اداره کل ورزش و جوانان اقدام کند و درباره بلوار ۱۸ متری کوچه بیوک نیز در سال جاری بیش از یک میلیارد تومان بودجه برای آن مصوب شده و لی اگر مردم کمک نکنند هیچ اقدامی انجام نخواهد شد.

حجت الاسلام عباس زارع گاریزی افزود: برخی از پلاک های قرار گرفته در خیابان ۱۸ متری کوچه بیوک همکاری لازم با شهرداری ندارند که عملا این طرح با بن بست مواجه شده و در صورتی که ریش سفیدان و بزرگان محلی همکاری لازم را داشته باشند شهرداری و شورای شهر نیز کمال همکاری را خواهند داشت تا هر چه زودتر این پروژه به سرانجام برسد.

سیدمحمدرضا مدرسی عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم گفت:  در رابطه با درخواست مردم کوچه بیوک برای احداث کتابخانه باید مردم به نهاد کتابخانه ها مراجعه کنند و برای سال ۹۴ مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به نهاد کتابخانه ها پرداخت خواهد شد و در خصوص احداث پل هوایی نیز کلیات آن به تصویب رسیده و بصورت مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم گفت: در مورد پارک های درون محله ای با توجه به مصوبه شورای شهر یزد در صورتی که مردم هریک از باغهای داخل محله خود را که دارای سند ملکی است به شهرداری معرفی کنند با قیمت کارشناسی خریداری شده و نسبت به احداث پارک درون محله ای اقدام خواهد شد.

مهدی کاشفی زاده افزود: فعالیت شهرداری در سطح شهر و موفقیت این فعالیت ها در گرو همکاری هر چه بیشتر مردم است و تا هنگامی که این همکاری صورت نگیرد فعالیت های انجام شده به کندی پیش رفته و با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: از اهالی محله کوچه بیوک استدعا داریم همکاری لازم را برای  ترغیب مالکان زمین های باقیمانده در طول مسیر خیابان ۱۸ متری کوچه بیوک اقدامات لازم را انجام داده تا این گره  نیز گشوده شود و متاسفانه بودجه ای که هر ساله برای  این طرح مصوب می شود جذب نشده  است.

هدایت شرف الدینی نماینده ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: محله کوچه بیوک یکی از محلاتی است که هیچ گونه امکانات ورزشی در آن وجود ندارد و با توجه به تعدادزیادی از پروژه های ناتمام ورزشی در استان یزد امکان ساخت پروژه جدید نیست اما اگر زمینی با سند به ورزش و جوانان داده شود نسبت به ساخت سالن در بودجه سال ۹۵ اقدام خواهد شد. همچنین با توجه به وقفی بودن زمینی که در حال حاضر مورد استفاده ورزشی جوانان این محله است، امکان هیچ گونه سرمایه گذاری دولتی در آن وجود ندارد.

در پایان این نشست حمید علمدار و جلال امرالهی به عنوان نمایندگان مردم محله کوچه بیوک جهت پیگیری مصوبات این نشست انتخاب شدند و تعدادی از اهالی درخواست های خود را از جمله احداث ورزشگاه، احداث پارک و فضای سبز، احداث پارکینگ درون محله ای، تکمیل نمودن لوله کشی فاضلاب، تکمیل پل بلوار ۲۲ بهمن به طرف گلزار شهدا، احداث پارک مخصوص بانوان، حصارکشی خانه های مخروبی قدیمی و با غ های بلاتکلیف و... را مطرح نمودند.

 

دیدار محمدصالح جوکار با مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم و تحقیقات

دکتر عابسی ریاست دانشگاه پیام نور استان و دکتر جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با دکتر حسینی مدیر کل شورای گسترش وزارت علوم  و تحقیقات دیدار کرد.

دکتر عابسی به همراه دکتر جوکار طی جلسه ای که با آقای دکتر حسینی مدیر کل شورای گسترش وزارت علوم برگزار شد، افزایش مجوز رشته های کارشناسی ارشد و دکتری را خواستار شد، وی با توجه به ظرفیت های دانشگاه پیام نور استان یزد و ارائه مدارک مستند از امکانات و اعضاء هیئت علمی با مرتبه دانشیاری و استادیاری در ایجاد رشته های مقطع تحصیلات تکمیلی در مراکز و واحدهای استان تاکید کرد.

در ادامه آقای دکتر جوکار با اشاره به امکانات و توانایی های دانشگاه پیام نور استان یزد، خواستار توجه ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری به دانشگاه پیام نور استان، بویژه اعطای مجوز گسترش رشته های ارشد و دکتری شد.

در پایان آقای دکتر حسینی ضمن تاکید بر گسترش زیر ساختهای مجازی دانشگاه پیام نور، بر افزایش رشته های مجازی این دانشگاه تاکید کرد و جهت افزایش رشته های دانشگاه پیام نور استان یزد قول مساعد داد.

 

افتتاح خط تولید شیرآلات آب سردکن های نی دار در یزد

خط تولید آب سرد‌کن‌های نی‌دار و شرکت تعاونی دانش‌بنیان نوآوران بهینه کار یزد با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس افتتاح شد.

محمدصالح جوکار در مراسم افتتاحیه شرکت تعاونی دانش‌بنیان نوآوران بهینه کار یزد با بیان اینکه مسئولان و دست اندرکاران اشتغال در استان باید با حمایت بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی اقدام کنند، اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان دارای بنیه کم و توان مالی بسیار محدود هستند و حمایت همه جانبه استان را طلب می‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کم آبی در استان یزد گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید به سمت استفاده از صنایع کم‌آب‌خواه و ارائه راهکارهای صرفه‌جویی بیشتر آب در سطح استان حرکت کنند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از مهمترین رسالت‌های پارک علم و فناوری در استان افزود: بخش بازاریابی در شرکت‌های دانش بنیان از جمله موارد بسیار مهم و حائز اهمیت در توسعه این شرکت‌ها است.
مدیر این شرکت تعاونی با اشاره به اشتغال‌زایی بیش از ۱۵۰  نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این شرکت تصریح کرد: تعاونی دانش‌بنیان نوآوران بهینه‌کار یزد دارای ظرفیت تولید بیش از ۲ هزار عدد شیرآلات آب سردکنی نی‌دار، را در روز دارد.
محمد حسین دهقان دهنوی گفت: این تعاونی در فضایی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ متر زمین و ۸۰۰ متر سوله کارگاهی، با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: تعاونی نوآوران بهینه کار یزد از سال ۱۳۹۲ با اخذ پروانه بهره‌برداری فعالیت خود را در ۳ بخش تولید، مونتاژ و بسته‌بندی آغاز کرده است.
مدیر عامل این شرکت تاکنون ۸ اختراع در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب، انرژی، حفظ محیط زیست و بهداشت در بنیاد ملی نخبگان به ثبت رسانده است.
دهقان دهنوی ۴ اختراع، شیرآلات آب سردکن نی‌دار، کولر آبی ۴ طرف پوشال و دریچه از کف، شیرآلات پدالی و سرریز آب کولر را تجاری سازی و به تولید انبوه رسانده است.

 

صرفه جويي ۸۰ درصدي در آب با ابداع نخستين آبسردكن نيدار

محققان یک شرکت دانش بنيان ایرانی با ابداع شيرآلات نی دار برای نخستين بار در دنيا که نياز به مصرف ليوان در آبسردکن ها را برطرف می کند ضمنکاهش ۸۰ درصدی اتلاف آب و ۷۰ درصدی انرژی مصرفی٬ زمينه ميلياردها تومان صرفه جویی سالانه از محل حذف ليوان های پلاستيکی را فراهم کردند.
به گزارش ایسنا٬ محمد دهقان دهنوی٬ مخترع شيرآلات آبسردکن نیدار در توضيح اختراع خود که به مرحله تجاری سازی رسيده و با تاکيد مسوولان استان یزد قرار است در مرحله اول در ادارات استان جایگزین شيرآلات معمولی شود در توضيح اختراع خود گفت: در حال حاضر برای فراهم کردن آب خنک در مکان های مختلف از آب سردکن استفاده می شود که دارای ليوان یکبار مصرف یا دائمی هستند که هر یک مشکلات خاصی از لحاظ اقتصادی٬ اسراف آب و انرژی و مخاطرات بهداشتی٬ زیست محيطی دارد. با اختراع شيرآلات نی دار تمام این مشکلات رفع شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از شيرآلات نی دار برای خوردن آب٬ نی یکبار مصرف را از جعبه نی کنار آبسردکن برداشته و در محل مشخص در شير آب قرار می دهيم. با فشار شاسی شير آب و قرار دادن نی در دهان٬ آب با مقدار مورد نياز و با فشار از پيش تنظيم شده نوشيده می شود. پس از اشاميدن آب٬ نی استفاده شده را در مقابل شاسی جعبه تخليه نی قرار داده و به سمت جلو فشار می دهيم تا نی و چند قطره آب درون نی به داخل جعبه٬ انتقال یابد.
دهقان تصریح کرد: شاسی استفاده شده در این نوع شيرها قابليت تنظيم فشار آب را دارد به طوری که ميزان دبی آب خروجی با ميزان فشار وارده به شاسی نسبت مستقيم دارد. همچنين در داخل شيرآلات آبسردکن نیدار نوعی فشارشکن قابل تنظيم تعبيه شده که به وسيله آن میتوان فشار آب را طوری تنظيم کرد که برای آشاميدن مناسب ولی برای شست و شو مناسب نباشد.
وی گفت: مهمترین مزیت این شيرآلات استفاده از نی به جای ليوان ثابت و یک بار مصرف یا دست برای نوشيدن آب است که ضمن صرفهجویی قابل توجه در مصرف آب و برق به کاهش ۸۰ درصدی هزینههای ليوان یکبار مصرف و صرفهجویی قابل توجه در مصرف مواد پليمری آلاینده محيط زیست و کاهش ۸۰ تا ۸۵ درصدی حجم زباله منجر میشود و همچنين استفاده از آن برای کودکان و معلولان سادهتر است.
به گفته مدیرعامل تعاونی دانش بنيان نوآوران بهينه کار یزد٬ طبق یک برآورد اقتصادی با توجه به وجود ۲۲ هزار و ۸۰۰ شعبه بانک در کشور که اغلب دارای آب سرد کن هستند اگر در هر شعبه روزانه فقط ۱۰۰ ليوان یکبار مصرف استفاده شود سالانه ۶۶۱ ميليون و ۲۰۰ هزار عدد ليوان تنها در شعب بانکهای کشور مصرف میشود که با احتساب هزینه هر عدد ليوان ۱۶ تومان٬ حدود ۱۰ ميليارد و ۵۸۰ ميليون تومان هزینه این ليوانها خواهد بود که با جایگزینی نی های کوچک سه تومانی به جای ليوانها هزینه لازم به یک ميليارد و ۹۸۳ ميليون تومان کاهش می باید که به معنای ۸۱.۵ درصد کاهش هزینه است. البته این صرفه جویی در هزینه ها در مقابل صرفه جویی حاصل از عدم هدررفت حتی یک قطره آب در ليوان ها در مقابل آب زیادی که معمولا در هنگام استفاده از ليوانهای یکبار مصرف هدر می رود رقم ناچيزی است.
وی با تاکيد بر این که با توجه به سيستم طراحی شده در شيرآلات ابداعی که مبتنی بر فشار است٬ احتمال بازگشت یک قطره آب از دهان فرد به داخل شير صفر است خاطرنشان کرد: شيرآلات طراحی شده با هزینه ای حدود ۲۰۰ هزار تومان در همه انواع آبسردکن های موجود و حتی یخچالهای خانگی قابل نصب است.
دهقان در پایان با تشکر از حمایتهای صندوق مهر امام رضا (ع) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری٬ مساعدت دستگاه های ذی ربط در حمایت از طرح های کاربردی در حوزه کاهش اتلاف آب را خواستار شد.

 

گزارش حضور محمد صالح جوکار در جمع اهالی محله گردفرامرز

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: هر گونه اقدام و فعالیت که بدون حضور و نظر خواهی از مردم انجام شود محکوم به شکست خواهد بود و قطعا با انحراف مواجه می شود.

محمدصالح جوکار جمعه شب در جمع اهالی محله گردفرامرز شاهدیه، افزود: برگزاری این نشست ها که در دو سال گذشته انجام شده ثمرات بسیار خوبی داشته و مسئولان تاکنون همکاری لازم را داشته اند.

وی ادامه داد: حضور مسئولان در بین مردم علاوه بر تکریم مردم باعث در جریان قرار گرفتن مسئولان از نظرات و درخواست های عمومی می شود و هیچ کس در استان حق ندارد  بگوید  که من برنامه ریزی می کنم و باید با نظر اکثریت این کار صورت گیرد.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: در این نشست از طرف رییس شورای اسلامی شاهدیه اعلام شد که فرماندار گفته است به ما دستور داده اند در نشست های نمایندگان و کسانی که شائبه حضورشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد شرکت نکنیم، این یک حرف مفتی است.

جوکار افزود: انتخابات در اسفندماه برگزار می شود و آیا باید یک سال کار مردم تعطیل شود، پیگیری می کنم اگر وزیر کشور این دستور را داده از وی در مجلس سوال خواهم کرد و نباید کار مردم تعطیل شود البته فرمانداری یزد تاکنون همکاری لازم را نیز داشته است و در این نشست نیز نماینده فرماندار حضور دارد.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت کارخانجات نساجی در منطقه گردفرامرز گفت: خوشبختانه مردم از طریق نساجی، خود اشتغالی داشتند و در بخش خانگی و کارگاهی دارای ارزش افزوده زیادی هستند و باید از طرف نهادهای مسئول این بخش حمایت شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست گله زیادی در مورد احساس نا امنی و سرقت های انجام شده در این منطقه وجود داشت وامیدوارم نیروی انتظامی این دغدغه مردم را به صورت جدی پیگیری کند، اگر مردم احساس ناامنی کنند یعنی شرایط خوب نیست.

جوکارادامه داد: در یکی از محلات یزد نیز مشکلی امنیتی پیدا شده و باعث گلایه مردم شده است و نیروی انتظامی باید تلاش بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به درخواست مردم برای تخصیص پساب فاضلاب به فضای سبز شاهدیه، گفت: متاسفانه تاکنون علی رغم گذشت چندین سال از مصوبات و صورت جلسات مختلف برای استفاده از پساب فاضلاب در بخش صنعت وکشاورزی هیچ اقدامی نشده و دریاچه آب در این منطقه درست شده و به امان خدا رها شده است لذا در نشستی یک ماه برای استفاده از این پساب و تخصیص آن مهلت داده شده است.

جوکار افزود: مسئولان اول شبکه فاضلاب را کشیدند و هیچ فکری برای چگونگی استفاده از پساب حاصل از آن نکردند و در حال حاضر علاوه بر گلایه مردم از بوی بد و حشرات موذی، این آب نیز هرز می رود و بعد از مدت یک ماه تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به گلایه مردم درباره ادامه فعالیت کارخانه ذوب فلزات در منطقه مسکونی شاهدیه  و اجرا نشدن حکم دادگاه در چندین نوبت گفت:  امیدوارم دستگاه قضایی آنچه که براساس مواد قانونی و محیط زیست اعلام می شود، را اعمال کند و در این زمینه قاطعیت بیشتری که مورد تقاضای مردم این منطقه است، داشته باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به گلایه مردم از افزایش قبوض برق در سال جاری گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده توسط نمایندگان و مسئولان، هیات دولت مصوب کرد در دوماه تیر و مرداد بر اساس تعرفه گرمسیری قبوض محاسبه شود که امیدواریم با توجه به گرمای هوا و استفاده بیشتر مردم از کولرهای آبی، فشار کمتری بر مردم وارد شود.

رییس شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز در این نشست گفت: در حالی که شوراهای اسلامی ضربه گیر نهادها و دستگاه ها هستند و مردم اکثر مشکلات را با شورا مطرح می کنند اما متاسفانه برخی دستگاه ها برای شوراهای اسلامی تره هم خرد نمی کنند.

علی سلطانی افزود: گاها قول هایی از طرف مسئولان داده شده اما با حلوا حلوا کردن دهان مردم شیرین نمی شود و باید اقدام عملی صورت گیرد به گونه ای که مثلا در مورد کارخانه ذوب فلزات سالیان زیادی است که حتی دستور قضایی نیز برای جابه جایی آن صادر شده و در محل جدید این کارخانه نیز پیشرفت زیادی وجود دارد اما یک نفر پولدار با نفوذی که دارد مانع اجرای حکم شده و هیچ مقامی تاکنون نتوانسته آن را تعطیل کند.

وی ادامه داد: از مسئولان فرمانداری برای حضور در این نشست دعوت کردیم اما اعلام کردند چون وقت انتخابات است گفته شده نباید حضور پیدا کنند در حالی که مردم از ما خواستار حل مشکلات هستند ولی شوراها هیچ گونه ابزار اجرایی ندارند.

رییس شورای اسلامی شهر شاهدیه گفت: این منطقه در بین آلایندگی های کارخانه های کاشی، فاضلاب و شهرک صنعتی محاصره شده و از مسئولان استدعا داریم فکری برای مردم این منطقه بردارند و همچنین اصلاح حریم شهر شاهدیه و بازگشت اراضی حذف شده شاهدیه نیز از درخواست های مردم است.

حسین میز چین نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: استخر روبازی که در گردفرامرز احداث شده متاسفانه به دلیل عدم استفاده، بخشی از آن تخریب شده است و در سال گذشته مبلغ یکصد میلیون تومان برای تکمیل و بازسازی آن تخصیص یافت که در سال ۹۳ فقط ۱۷ میلیون تومان آن پرداخت شد و در صورت تخصیص بودجه لازم برای تبدیل استخر به سرپوشیده و تکمیل آن اقدامات لازم انجام خواهد شد اما در حال حاضر امکان اجرای آن به دلیل عدم تخصیص بودجه مورد نیاز امکان پذیر نیست.

شهردار شاهدیه نیز در این نشست گفت: ۲۲ سال از تاسیس شهر شاهدیه گذشته و تاکنون اقدامات زیادی انجام شده اما هنوز فعالیت های زیادی  باقی مانده است از جمله خیابان امام خمینی ره در مرکز شهر که به هیچ عنوان در شان مردم نیست و باید تعریض شود.

محمدجواد ابوالحسینی افزود: در رابطه با تعریض ادامه خیابان امام طی دوسال گذشته ۱۷ پلاک آزاد شده اما هنوز ۴۰ تملک دیگر باقی مانده است و از مردم استدعا داریم همکاری لازم را داشته باشند تا این پروژه به سرانجام برسد.

وی در مورد دلیل توقف خیابان کاروانسرای گردفرامرز گفت: طرح تفضیلی شهر سند بالادستی ماست که باید اجرا شود و در این طرح عنوان شده قسمت باغات این منطقه به مدت ده سال باید دست نخورده باقی بماند و لذا به این مانع حقوقی برخورد کرده ایم اما بخش اول خیابان که حتی عقب نشینی شهرداری را نیز شامل می شود از هفته آینده اجرا خواهد شد.

شهردار شاهدیه با اعلام اینکه سال گذشته در محله گردفرامرز ساماندهی فضای سبز، احداث آب نما، ساماندهی وسایل ورزشی، احداث پارک  ۲۵۰۰ متری در شهرک امام رضا در مدت شش ماه، برخی از اقدامات انجام شده است، گفت: پارک بزرگ شهر در حاشیه شهر شاهدیه که در حال حاضر ۲۱ هکتار زمین برای آن مصوب شده و تا ۴۰ هکتار نیز قابلیت افزایش دارد از دیگر اقدامات انجام شده است که با توجه به عبور روزانه ۲۴ هزار خودرو در جاده کمربندی این منطقه احداث این پارک لازم به نظر می رسید لذا از مسئولان درخواست داریم بودجه استانی نیز برای تکمیل این پارک مصوب نمایند.

ابوالحسینی ادامه داد: در بخش عوارض ارزش افزوده نیز قانون تبعیض آمیزی در حال اجراست و اگر فقط عوارض واحد های نساجی و صنعتی در شهر شاهدیه را نیز به شهرداری بدهند هیچ نیازی به بودجه های استانی نخواهیم داشت. اما در حال حاضر متاسفانه به دلیل کمبود جمعیت این مبالغ به صندوق شهرستان پرداخت می شود.

وی افزود: شهر یزد ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، شهر شاهدیه ۱۸ هزار نفر، بخش مرکزی ۱۲ هزار نفر، حمیدیا ۴۰ هزار نفر و بخش زارچ ۱۳ هزار نفر جمعیت دارد و چون مالیات ارزش افزوده براساس جمعیت پرداخت می شود لذا در این زمینه مبالغ زیادی از واحدهای صنعتی شاهدیه به مناطق دیگر پرداخت می شود که این عادلانه نیست.

شهردار شاهدیه گفت: کارخانه ای در شاهدیه وجود دارد که ماهیانه ۳۰۰ میلیون تومان مالیات ارزش افزوده به استان پرداخت می کند در حالی که کل مبلغ دریافتی شهرداری شاهدیه در سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که این نشان از عادلانه نبودن تخصیص ارزش افزوده است، همچنان که شهر اردکان ماهیانه ۹ تا ۱۲ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده می گیرد اما شاهدیه فقط ماهیانه یکصد میلیون تومان گرفته است که نشان از لزوم اصلاح قانون و تقسیم عادلانه مالیات ارزش افزوده براساس واحدهای صنعتی در منطقه و نه جمعیت هر منطقه است.

عباسعلی میرجلیلی، عضو شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز در این نشست گفت: ساماندهی واحدهای آلاینده صنعتی و همچنین گلایه مردم از وضعیت فعلی فاضلاب و مزاحمتی که برای مردم دارد و اصلاح محدوده شهری و بازگشت اراضی خارج شده از شاهدیه از درخواست های عمده مردم زحمتکش و قانع این منطقه است که تقاضا داریم مسئولان همکاری لازم را داشته باشند.

امام جماعت مسجد جوادالائمه شهرک طالقانی گردفرامرز نیز در این نشست گفت: برخی از مناطق این محله به دلیل عدم رسیدگی هنوز مانند روستا است و تاکنون برای آن مناطق هیچ کاری صورت نگرفته است.

حجت الاسلام خلیل سلطانی افزود: در زمینه صنعت نساجی نیز علی رغم اینکه جمع کثیری از مردم این منطقه در این حرفه فعالیت دارند اما هیچ گونه کمکی از طرف نهادهای مرتبط صورت نگرفته و در زمینه برق نیز با مشکل مواجه هستند و در زمینه مکان یابی واحدهای جدید نیز هیچ گونه اقدامی نشده وبرخی از این واحدها در کنار منازل مسکونی در حال احداث است.

وی ادامه داد: استخر نیمه ساز در این منطقه که به نام شهید نیز نامگذاری شده به امان خدا رها شده و هرچه داد می زنیم مثل اینکه گوش های مسئولان کر است و نمی شنود و این گونه هزینه های انجام شده از بین رفته است.

سلطانی گفت: ۲۰ سال است که مرکز نیمه ساخته درمانی در این منطقه هنوز بلاتکلیف است و همچنین افت ولتاژ برق در کارگاه نساجی و خانگی باعث گلایه شدید شهروندان است و بوی بد کارخانه لاستیک و دیگر کارخانه های مجاور شاهدیه نیز مردم را آزرده کرده است و خدا نیامرزد کسانی که به این کارخانه ها مجوز داده و کسانی که اکنون مردم آزاری می کنند و درخواست های زیادی به ادارت مختلف داده ایم اما  تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در زمینه مسکن جوانان نیز با کمبود زمین مواجه هستیم و متاسفانه بخشی از زمین های گردفرامرز با عبور جاده کمربندی به زارچ داده شده که باعث گلایه تعداد زیادی از مردم گردفرامرز شده است.

امام جماعت مسجد جواد الائمه گردفرامرز گفت: اخیرا دزدی و سرقت زیادی در منطقه شاهدیه صورت گرفته و حتی اخیرا دزدها به حدی پر رو شده اند که از نیمه شب فعالیت شان به عصرها رسیده است و ناامنی زیادی در این منطقه بوجود آمده به گونه ای که حتی صندوق این مسجد را نیز برده اند و لذا درخواست داریم مسئولان اقدام عاجلی در این رابطه انجام داده و نگرانی مردم را رفع کنند.

در پایان این نشست شیخ علی سلطانی و علی سلطانی به عنوان نمایندگان مردم این منطقه جهت پیگیری مصوبات و درخواست های مردمی در این نشست انتخاب شدند.

 

نشست صمیمانه محمد صالح جوکار با نخبگان و فرهیختگان استان به مناسبت هفته جوان

محمدصالح جوکار در جمع نخبگان استان یزد با بیان اینکه کشور ایران دارای جامعه‌ای جوان و پرانرژی است، اظهار داشت: باید بسترسازی مناسبی برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای درونی جوانان و نخبگان در استان ایجاد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران جامعه باید هر کدام از جوانان را فرصتی برای ایجاد نشاط و پویایی جامعه بدانند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تدوین برنامه ششم توسعه افزود: مسئولان استان باید با ایجاد هماهنگی بیشتر مسائل و مشکلات مربوط به جوانان به ویژه نخبگان استان در مورد بررسی و تحلیل قرار دهند و نسبت به قانون‌مند کردن راه حل مشکلات در برنامه ششم توسعه اقدام کنند.

جوکار با اشاره به اهمیت توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: راه‌حل چگونگی ارتقای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در استان یزد باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی نخبگان را اثرگذاران بخش‌های مختلف جامعه دانست و اظهار داشت: دولت باید بیشتر از هر کاری نسبت به سیاست‌گذاری و نظارت در حوزه‌های مختلف اقدام کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت فراوان دانش‌ها و دستاوردهای بومی بیان کرد: انرژی هسته‌ای از جمله مهمترین و ارزشمندترین دستاورد دانشمندان و نخبگان بومی ایران اسلامی و برای ملت و دولت ایران اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

جوکار با اشاره به افزایش ۲ برابری وام ازدواج در قانون بودجه سال جدید عنوان کرد: برنامه ششم توسعه بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه را برطرف می‌کند.

وی افزود: نخبگان امروز پیشرفت و وجود خود را مدیون نخبگان دیروز هستند که با ایده‌های مختلف و طرح عملیات‌های ایثارگرانه با رشادت‌های خود در برابر دشمنان دین و نظام ایستادگی کردند.

 

جلسه محمد صالح جوکار با دکتر مرتاض

در ابتدای جلسه دکتر مرتاض در مورد بیمارستان خود گفت :نقشه های این بیمارستان برگرفته از بیمارستان های اروپائی است که با تکنولوژی و مصالح متداول در ایران هماهنگ گردیده است و توسط مشاورین گروه ۴ در تهران که یکی از گروه های برجسته و سرشناس در امر ساخت بیمارستان در سطح کشور میباشد، تهیه و ترسیم کرده اند و در طراحی کلی ساختمان استفاده مناسب از نور طبیعی مدنظر قرار گرفته، به نحوی که اتاق های بستری عموما در ضلع شرقی و جنوب شرقی ساختمان قرار گرفته است تا بیماران حداکثر استفاده از نور خورشید را داشته باشند و ضمنا به کمک شیشه های رفلکس از تابش شدید و خیره کننده نور خورشید جلوگیری شده است.

وی همچنین گفت برای راحتی و آسایش بیماران تصمیم گرفتیم ساختمانی را در نزدیکی بیمارستان به منظور مطب پزشکان همکار در بیمارستان تاسیس کنیم که متاسفانه بامشکلاتی ساخت و ساز اداری و سند روبرو شده ایم.

درپایان جلسه که ر اتاق کار دکتر مرتاض برگزار شد، محمد صالح جوکار قول مساعد داد تا سعی خود را برای رفع مشکلات مطرح شده انجام دهد.

 

دیدار محمد صالح جوکار و مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور استان یزد با رئیس سازمان سنجش کشور مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور استان یزد با رئیس سازمان سنجش کشور

جوکار نماینده مردم شهرستان یزد و اشکذر در شورای اسلامی به همراه آقای زارع مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور استان با دکتر خدایی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور دیدار کردند.

در این دیدار که در دفتر آقای دکتر خدایی برگزار شد، آقای دکتر جوکار  ضمن تشکر ار رئیس سازمان سنجش کشور، از حذف بعضی از رشته محل های مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور استان یزد از طریق آزمون سراسری و انتقال به بخش دوم(صرفا با اعمال سوابق تحصیلی) دفترچه آزمون ابراز نگرانی کرد، وی با توجه به توانایی های دانشگاه پیام نوریزد، خواستار جذب دانشجو در مراکز و واحدهای پیام نور استان از طریق آزمون سراسری شد.

در ادامه آقای دکتر خدایی ضمن تشکر از دکتر جوکار، بخاطر پیگیری مسائل آموزش عالی استان یزد، خاطر نشان کرد، حذف رشته های دانشگاه پیام نور و مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی به منزله حذف این مراکز نیست و این موضوع در جهت سیاست های کشور در حذف کنکور سراسری می باشد. در پایان دکتر خدایی جهت همکاری و همراهی در اضافه نمودن رشته ها ی مراکز استان یزد در بخش اول دفترچه کنکور سراسری قول مساعد داد.

 

نظر شما