شناسهٔ خبر: 96341 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نتیجه جنگ‌های آمریکا جز بی آبرویی چیزی نبود

جانشین فرمانده سپاه قدس: نتیجه جنگ‌هایی که آمریکا در عراق و افغانستان به راه انداخت جز بی آبرویی و بی اعتباری و هزینه ۳ هزار میلیارد دلاری چیز دیگری نداشت.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، سردار اسماعیل قاآنی شامگاه پنج شنبه در یادواره شهدای مدافع حرم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: طی ۱۵ سال اخیر، حوزه امنیت کشورهای اسلامی توسط دشمنان اسلام بخصوص آمریکای جنایتکار هر روز شکل جدیدی به خود گرفته است.

وی گفت: از سال ۲۰۰۰ میلادی که حزب الله لبنان دشمنان را از جنوب این کشور بیرون کردند و فصل جدیدی از مقاومت را در دنیای اسلام به نمایش گذاشت، دشمنان شکل جدیدی از مقابله را آغاز کردند.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه دشمنان تا سال ۲۰۱۰ میلادی، ۵ جنگ دیگر را بر منطقه تحمیل کردند، افزود: ۶ سال بعد از خروج ارتش اسرائیل از جنوب لبنان، آنان برنامه ریزی‌های گسترده‌ای انجام دادند و جنگ ۳۶ روزه را به راه انداختند و مردم بی گناه لبنان را زیر بمباران خود قرار دادند.

وی بیان داشت: در جنوب لبنان آنقدر آسیب‌ها شدید بود که این منطقه به خرابه‌ای تبدیل شد و رژیم صهیونیستی ۳۳ روز برنامه ریزی کرد و از تمام توان خود علیه این ملت استفاده کرد تا بتواند حزب الله قهرمان را برچیند، اما نه تنها نتوانستند ضربه‌ای به حزب الله بزنند بلکه این جنگ موجب آبرو‌ریزی آنان شد.

قاآنی با اشاره به روند ناکامی های رزیم صهیونیستی در منطقه افزود: بعد از جنگ ۳۳ روزه آنان برنامه ریزی کردند تا جنگ ۲۲ روزه را در غزه بوجود آورند اما این بار هم در تمام مدت جنگ نتوانستند حتی یک سوم این منطقه را بدست آورند.

وی بیان داشت: رژیم اشغالگر قدس در ماه مبارک رمضان سال گذشته بار دیگر به غزه تعرض کرد و بیش از ۵۰ روز جنایت بارترین جنگ دنیا را رقم زدند به گونه‌ای که در این جنگ یک چهارم شهدا از کودکان بود.

جانشین فرمانده سپاه قدس در ادامه عنوان کرد: آمریکا از زمانی که احساس کرد دیگر ابرقدرت نیست با خودزنی در درون کشور خود و با برنامه ریزی حمله به برج‌های دو قلو به کشور افغانستان و عراق حمله‌ور شد و ۱۵ سال است که در این کشورها در حال جنایت هستند.

وی ابراز داشت: نتیجه جنگ‌هایی که آمریکا در عراق و افغانستان به راه انداخت جز بی آبرویی و بی اعتباری و هزینه ۳ هزار میلیارد دلاری چیز دیگری نداشت.

قاآنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات تکفیری‌ها در کشورهای اسلامی و منطقه گفت: تکفیری‌ها دین و عقل درستی ندارند و آنان با کمک سرویس‌های جاسوسی منطقه و فرامنطقه‌ای تجهیز شدند و به جان امت اسلامی افتادند.

وی ادامه داد: گروه‌های تروریستی با نام‌های مختلف در شمال سوریه و توسط ترکیه تجهیز و حمایت می‌شوند و بخشی در جنوب سوریه و با حمایت اردن و عربستان سعودی در حقیقت سربازران نامرئی آمریکا و صهیونیست هستند که به جان مسلمانان افتاده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه قدس عنوان کرد: بدون تردید آمریکا و صهیونست‌ها نتوانستند به صورت مستقیم با امت اسلامی که هر روز در منطقه در حال رویش است مقابله کنند و از این رو در بطن کشورهای اسلامی گروه‌های تروریستی را پایگذاری کردند تا از این طریق به اهداف خود دست یابند.

قاآنی تأکید کرد: شهدای مدافع حرم پاسدار حریم اهل بیت عصمت و طهارت بودند و این شهدای عالی مقام با بصیرت خود توانستند در پیچیدگی‌های این دنیا به درستی تصمیم بگیرند و عمل کنند.

نظر شما