شناسهٔ خبر: 96137 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کاهش حقوق ۱۶ میلیون تومانی اعضای هیأت مدیره تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی 43 عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: در گذشته حقوق اعضای هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان در ماه بوده است که با پیشنهاد به هیأت امنای تأمین اجتماعی مصوب شد این مبلغ به نصف کاهش پیدا کند.

به گزارش نماینده، محسن سرخو در گفت‌وگو با فارس، درباره اقدامات صورت گرفته در هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در هفته ۳ روز جلسات هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در اوایل سال ۹۳ که فعالیت هیأت مدیره جدید سازمان تأمین اجتماعی آغاز شد حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستور کار برای هیأت مدیره موجود بود که معوق مانده است.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته جلسات فشرده هیأت امنا تشکیل شد و دستورات معوق مانده یکی پس از دیگری در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون اقدامات هیأت مدیره کاملاً به روز است.

سرخو یادآور شد: از مصوبات هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی برطرف کردن اشکالاتی بود که در تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تأمین اجتماعی احصاء شده بود.

وی گفت: وجوه خارج از شمول در اختیار هیأت مدیره این سازمان در گذشته قرار می‌گرفت که در اولین جلسات مصوب شد اعضای هیأت مدیره هیچ وجه خارج از شمولی در اختیارشان نباشد و این وجوه تنها در اختیار مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرد که برای هزینه‌کرد وجوه خارج از شمول نیز آیین‌نامه و دستورالعمل خاص آن مصوب شد.

سرخو یادآور شد: در گذشته حقوق اعضای هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان در ماه بوده است که با پیشنهاد به هیأت امنای تأمین اجتماعی مصوب شد این مبلغ به نصف کاهش پیدا کند و در ضمن حقوق مدیرعامل نیز از این مصوبه مستثنی نشد.

وی درباره پاداش‌های کلانی که به مدیران و اعضای هیأت مدیره تأمین اجتماعی پرداخت می‌شد اظهار داشت: پرداخت پاداش‌های خارج از عرف کلاً در تأمین اجتماعی لغو شد و اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل نمی‌تواند برای خودشان پاداشی را مصوب کنند و در حال حاضر پاداش‌هایی وجود دارد که بنا بر قوانین مانند سایر سازمان‌ها نیز به کارکنان پرداخت می‌شود.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: مصوبات معوق سازمان تأمین اجتماعی بازنگری شده است و برای نخستین بار بودجه سال ۹۳ را قبل از سال به تصویب هیأت امنا رساندیم و امسال نیز این روند ادامه پیدا کرد.

 

نظر شما