شناسهٔ خبر: 96005 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در حال افتتاح است/ با تمام توان پای کار هستیم

سردارعبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)گفت: گفت: با توجه به مشکلات مالی کشور ،با تمام توان ، انگیزه و مدیریت جهادی پای کار هستیم.

به گزارش  نماینده به نقل از سپاه نیوز، عملیات احداث قطعه ای دیگر از آزادراه حرم تا حرم در محور سبزوار-نیشابور-مشهد به طول ۲۲۳ کیلومتر با هدف تکمیل شبکه آزادراهی کشور، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی و کاهش گازهای گلخانه‌ای با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سرتیپ پاسدار مهندس عباد الله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و جمعی از مسئولان و مدیران استانی آغاز شد.

سردار عبداللهی در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۵۰ کیلومتر آزادراه توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به صورت مشارکتی با دولت ساخته می‌شود، گفت: سهم قرارگاه خاتم الانبیاء از ساخت این آزادراه ها ۷۰ درصد است.

وی با بیان این که در حال حاضر آزادراه اراک، خرم آباد، کمربند جنوب تهران، آزادراه حرم تا حرم و مراغه تا هشت رود با مشارکت ۷۰ درصدی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ساخته می شود، گفت: به طور کلی ۶۰ درصد از آزادراه‌های کشور توسط خاتم الانبیاء(ص) ساخته می‌شود.

سردارعبداللهی با بیان این که ساخت راه آهن چابهار نیز به طول ۶۵۰ کیلومتر توسط قرارگاه انجام می شود، گفت: امیدواریم بتوانیم گام‌های موثری را در زمینه خطوط ارتباطی برداریم.

وی با بیان این که امروز قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان بزرگترین و قوی ترین بازوی دولت در مباحث مهم عمرانی، صنعتی، نفت، گاز و سایر پروژه های اولویت‌دار عمل می کند، گفت: با توجه به مشکلات مالی کشور، ما سرمایه‌گذاری در پروژه ها را تعطیل نکردیم و با تمام توان و انگیزه الهی و مدیریت جهادی پای کار هستیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان این که با ساخت آزادراه حرم تا حرم در قطعه اول سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود، گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در زمان مقرر این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

سردارعبداللهی با بیان این که زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای به عنوان یکی از چهار اولویت دولت است، گفت: مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که ما نیز باید به منظور احداث و به‌سازی این خطوط تلاش کنیم.

وی در خصوص ساخت قطعه اول آزادراه حرم تا حرم (قم- گرمسار) عنوان کرد: طول این قطعه ۱۵۳ کیلومتر با ۱۰۰۰ ابنیه بود که به بهره برداری رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خصوص مهار آبهای مرزی گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از مرز‌ها خارج می‌شود که قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) سعی دارد تا انتهای دولت یازدهم با بهره برداری از این آب‌ها ۶۰ هزار هکتار زمین را زیر کشت ببرد.

سردارعبداللهی در ادامه همچنین به تکمیل چهار فاز پارس جنوبی اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر فاز ۱۵ و ۱۶ این پروژه در حال افتتاح است و با افتتاح این فازها حجم قابل توجهی گاز به شبکه ترزیق می شود.

با بهره‌برداری ازاین آزادراه ۳۰ کیلومتر در بُعد مسافت و ۶۰ دقیقه در زمان صرفه‌جویی شده و به طور کلی ۴۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

آزادراه حرم تا حرم توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا ساخته می‌شود.

۳۰ درصد تامین منابع مالی این پروژه توسط دولت و مابقی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) انجام می‌شود.

آزادراه حرم تا حرم درکریدورهای بین‌المللی حمل‌ونقل شرق-غرب (جاده ابریشم) و شبکه بزرگراهی آسیایی واقع است، اتصال این آزادراه به شبکه آزادراهی داخل کشور باعث ایجاد کریدور غرب به شرق و اتصال آن به ترکیه و راه‌های بین‌المللی از طریق مرز بازرگان می‌شود.

نظر شما