شناسهٔ خبر: 95750 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

وزیر اطلاعات در یاسوج:

دستگاه اطلاعاتی وارد محدوده شرعی نمی‌شود

علوی وزیر اطلاعات با بیان اینکه اسلام جایگاهی برای اجتهادهای غیرمعتبر قائل نیست، تصریح کرد: دستگاه اطلاعاتی هم یک استثنا نیست و وارد محدوده شرعی نمی‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران‌کل اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامی‌داشت شهدای ۱۵ خرداد و یادی از امام راحل، اظهار کرد: آئین مقدس اسلام امنیت را حق جامعه ایمانی می‌داند، اسلام بر اصلاح شدن بخش‌هایی از جامعه که دچار آسیب و فساد شده تاکید کرده است تا امنیت لازم حاکم گردد.

حجت‎‌‌الاسلام علوی تصریح کرد: امنیت باید همراه با لبخند روی لب‌ها باشد، انسان‌های فعال فرهنگی در سایه امنیت می‌توانند، نوپردازی و شکوفایی هنری داشته باشند؛ امنیت همراه با شادی و نشاط است که فرهنگ عبودیت را در جامعه ایجاد می‌کند.

وزیر اطلاعات گفت: دستگاه امنیتی باید بر پایه آموزه‌های دینی و سیره رسول‌الله و بر اساس حلال و حرام خدا و پرهیز از معصیت الهی باشد.

علوی با بیان اینکه اسلام جایگاهی برای اجتهادهای غیرمعتبر قائل نیست، تصریح کرد: دستگاه اطلاعاتی هم یک استثنا نیست و وارد محدوده شرعی نمی‌شود تا بخواهد امنیت را تأمین کند و از نظر شرع مقدس اسلام این اجتهادها اعتباری ندارد.

وی گفت: کسی که بخواهد از راه معصیت به امنیت برسد، این امنیت حاصل نخواهد شد و به همین خاطر دستگاه امنیتی در چارچوب شرع و اهداف اسلامی کار می‌کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری در خصوص به عمل احکام شرعی و قانونی، تصریح کرد: بر همین اساس همه دستگاه‌ها باید بر پایه حلال و حرام الهی عمل کنند.

وی با بیان اینکه رعب تنها برای دشمنان به کار می‌رود، خاطرنشان کرد: اگر رعبی در کار باشد تنها برای دشمنان اسلام است، لذا باید برای حداکثر جامعه مهر، محبت و عاطفه برقرار کنیم.

نظر شما