شناسهٔ خبر: 95592 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

پاداش تامین اجتماعی به «ازدواج اولی‎ها» !

ازدواج مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: ازدواج اولی‌ها، ‌کمک هزینه یک ماه حقوق خود را براساس میانگین حقوق و مزایای ۲ سال قبل از ازدواج به طور بلاعوض را از تامین اجتماعی دریافت می‌کنند.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیروس نصیری مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به استناد ماده ۸۵ قانون تامین اجتماعی اظهار کرد: ازدواج اولی ها با حداقل ۲ سال سابقه بیمه قبل از ازدواج، مشمول دریافت کمک هزینه ازدواج، ‌معادل یک ماه حقوق خود براساس میانگین ۲ سال قبل از ازدواج با  رعایت حداقل مزد آن سال می‌شوند.


وی درخصوص مشمولان این ماده تصریح کرد: عقد دائم ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی، ارتباط شغلی با کارفرما و حداقل ۲ سال سابقه بیمه قبل از ازدواج از جمله شرایطی است که زوج‌ها باید برای دریافت کمک هزینه دارا باشند.

نصیری با بیان اینکه زوج‌ها با ارائه شناسنامه، عقد نامه و تعهد به شعبه مورد تحقیق سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرند، ادامه داد: با بررسی‌های لازم برای پرداخت وجه، اگر ارقام بدست آمده بیش از حداقل مزد فرد باشد همان مبلغ پرداخت می‌شود و چنانچه کمتر از حداقل باشد با رعایت حداقل دستمزد پرداخت صورت می‌گیرد.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان در پایا ن گفت: هر یک از زوج‌هایی که به طور جداگانه دارای شرایط مشخص شده باشند مشمول دریافت کمک هزینه ازدواج هستند.

نظر شما