شناسهٔ خبر: 95507 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

۵ ویژگی توافق خوب از نگاه لابی اسرائیل در آمریکا

اسرائیل "آیپک" با تاکید برلزوم فشار کنگره آمریکا بر مذاکره کنندگان این کشور برای یک توافق خوب، پرداختن به موضوعات بازرسی و راستی‌آزمایی، ابعاد نظامی احتمالی، تحریم‌ها، مدت زمان و خلع سلاح را از ویژگی‌های یک توافق خوب برشمرد.

به گزارش نماینده به نقل از نسیم، پایگاه اینترنتی لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا (آیپک) در تشریح ویژگی‌های یک توافق خوب از نگاه خود نوشت: با نزدیک شدن توافق با ایران کنگره باید با فشار بر مذاکره کنندگان آمریکایی بر روی یک توافق خوب پافشاری کند تا راههای دسترسی ایران به سلاح اتمی را از بین ببرد.

برای رسیدن به این هدف ۵ لازمه باید وجود داشته باشد:

۱-بازرسی و راستی آزمایی: بازرسان باید به طور غیر محدود به مراکز هسته ای ایران دسترسی داشته باشند و یک توافق خوب باید از این موضوع حمایت کند.

۲-ابعاد نظامی احتمالی: ایران باید به طور کامل تلاشهای خود در بخش ابعاد نظامی اتمی را توضیح دهد. یک توافق خوب باید سبب شود ایران از همه تلاشها برای رسیدن به تسلیحات اتمی مبرا شود.

۳-تحریم ها: رفع تحریمها تنها پس از اثبات متعهد بودن ایران به تعهداتش باید صورت گیرد.

۴-مدت زمان: تلاش ایران برای رسیدن به تسلیحات اتمی برای چندین دهه باید مسدود شود و یک توافق خوب باید از تبدیل ایران به یک کشور در آستانه اتمی شدن جلوگیری کند.

۵-خلع سلاح: ایران باید زیر ساخت های اتمی خود را برچیند تا دیگر راهی برای رسیدن به تسلیحات اتمی در پیش نداشته باشد. یک توافق خوب با ایران باید زیر ساخت های اتمی این کشور را برچیند.

نظر شما