شناسهٔ خبر: 95283 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم مشهد:

عده ای انتظار دارند کشور را دو دستی تقدیم دشمن کنیم

کریمی قدوسی نماينده مردم مشهد در مجلس اسلامى با انتقاد از برخی از جریان ها در راستای توافق با آمریکا بیان داشت: عده ای انتظار دارند که کشور را دو دستی تقدیم دشمن کنیم.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، جواد كريمى قدوسى ظهر دوشنبه در نخستین همایش نخبگان و مقام آوران فرهنگی بازنشسته سپاه خراسان رضوی كه در تالار نور مشهد برگزار شد اظهار كرد: ما نبايد اجازه بدهيم اتفاقى كه براى كشور عراق افتاد براى كشور ما نيز عينا تكرار شود.

وی افزود: پیش از این تمام مراکز نظامی، سیلوها و استحکامات دفاعی و موشکی عراق در بازديد آژانس بين المللى هسته اى با دستگاه هاى جی. پی. اس کد گذاری شد و درست زمانى كه حمله هاى نظامى در عراق آغاز شد موشک ها دقيقا به جایی می خورد که بازرسان آژانس با ردیاب آن جا را رصد کرده بودند.

وی بیان کرد: زمانيیكه عراق سقوط کرد ظرف یک سال ۱۵۹ دانشمند عراقی ترور شدند و با وجود این همه تجربه در پیش رو باز هم عده ای صحبت از توافق بدون قید و شرط می کنند.

نماينده مردم  مشهد در مجلس شوراى اسلامى اضافه كرد: اين تجربه درحالى براى كشور ما تكرار مى شود كه غربی ها با پررويی هرچه تمام تر ادعا می کنند یا این را می پذیرید یا توافقی صورت نمی گیرد.

وی بیان کرد: در این شرایط ما باید جوری عمل کنیم که ولی امر مسلمین نیاز پیدا نکند بگوید تا من زنده باشم نمی گذارم توافق بد صورت بگیرد.

وى با اشاره به اينكه امروز پاسدار ماندن به مراتب دشوار تر از دهه ۶۰ و ۷۰ است افزود: برخی اشخاص دارای منصب در سخنرانی های خود سپاه، ارتش، صدا و سیما  و یا سایر ارگان های زیر نظر رهبری را زیر سوال می برند و این درحالی است که مقام معظم رهبری مى فرمايند هرجا نظام به لرزه دربیاید آن را به ستون محکم سپاه می بندم تا از دست نرود.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد چه در خارج و چه در داخل سعی دارند تا با استفاده از جملاتی به مثابه اینکه ما جنگ طلب هستیم ما را تشویق و ترغیب کنند تا در های تاسیسات نظامی و هسته ای را برای دشمن بگشائیم.

همراهان واقعی انقلاب باید به مقصد فکر کنند

كريمى قدوسى با اشاره به خارج شدن برخى از چهره ها از مسير انقلاب اسلامى ابراز كرد: حکایت حركت در مسير انقلاب مانند حرکت یک اتوبوس است كه تا مقصد بارها و بارها پر و خالی می شود و تنها کسی که می خواهد به مقصد برسد به سایر ایستگاه ها توجه نداشته و تنها به مقصد می اندیشد.

نماينده مردم مشهد در مجلس شوراى اسلامى خطاب به نيروهاى بازنشسته سپاه عنوان كرد: در شرايط امروز كشور اجتماع شما جزء اثر گذارترین تجمعات است چرا كه ما و شما پیش از شروع جنگ و آغاز دفاع مقدس وارد سپاه شديم و آنچه امروز داریم متعلق به انقلاب بوده و امانتی است که شهدا و انقلاب به ما داده اند.

وى ادامه داد: چنانچه نیاز امروز انقلاب اسلامى را بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که حضور در صحنه های مهم و سرنوشت ساز امروز و تأثیرگذاری شما در این مراحل خاص بسیار مهم تر و سرنوشت ساز تر از دهه اول انقلاب بوده و دلیل آن همین وقایعی است که امروز در درون کشور و سطح منطقه شاهدش هستيم.

محافظه کاری در تصمیم گیری ها

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز در مجلس شاهد محافظه كارى هاى بسيارى در تصويب يك مصوبه هستيم افزود: این در حالی است كه در زمان جنگ تحميلى و انقلاب اسلامى چشم همه به سر انگشت امام بود اما در حال حاضر کار به جایی رسيده است که رهبری در موضع مذاكرات هسته اى باید بگویند من نمی گذارم توافق بد صورت بگيرد و اين به معناى كوتاهى مجلس و رؤسای قوا بوده چرا كه آنها بايد اين جمله را بيان مى كردند.

كريمى قدوسى عنوان كرد: امروز افراد حزب الله در میدان شهداى مشهد جمع می شوند که بگویند نگران توافق بد هستند اما عده ای  تلاش می کنند که این تجمع صورت انجام نشود و یا برای کنسرت موسیقی در این شهر سینه می درند تا در دانشگاهی که باید مرجع علم باشد کنسرت برگزار شود.

وى با اشاره به تعداد پاسدارانى كه به دليل حفاظت از شخصيت هاى مهم نظام به شهادت رسيدند گفت: امروز نیز سپاه مقتدرانه به حفاظت از شخصیت ها و مسئولان نظام پرداخته تا آنها بتوانند با خيال آسوده وظايف و كارهاى خود را انجام دهند.

وى با اشاره به جايگاه علم و دانش در كشور خاطر نشان كرد: اگر علم جايگاه حقيقى خود را از دست بدهد کشور دچار تهدیدات جدی می شود و لذا باید به نامه ۷ هزار استاد دانشگاه خطاب به رییس جمهور که ابراز داشتند در زمان شما وضعيت پروژه ها و جايگاه علم در كشور افول كرده توجه داشت.

نظر شما