شناسهٔ خبر: 95268 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سردار کاظمینی در نشست خبری اعلام کرد:

برگزاری میزگردهای هسته‌ای در حرم امام راحل

فرمانده سپاه محمد‌ رسول‌الله(ص)از برگزاری میزگردهای هسته‌ای در شب و روز ۱۴ خرداد در حرم امام راحل برای آگاه‌سازی افکار عمومی از مسائل مربوط به مذاکرات و توافق هسته‌ای نیز خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد‌ رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و مسئول قرارگاه شهید فهمیده در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های این قرارگاه در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با اشاره به مسئولیت این قرارگاه در مراسم رحلت امام اظهار داشت: هر ساله مسئولیت گسترده‌ای درباره سالگرد رحلت حضرت امام خمینی برعهده این قرارگاه است.

وی با اشاره به اهمیت بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام گفت: امسال این سالگرد از ویژگی‌های خاص خود همچون مسائل خاورمیانه، مسائل هسته‌ای و همچنین تقارن آن با نیمه شعبان برخوردار است.  

فرمانده سپاه حضرت محمد‌رسول‌الله(ص) بزرگ ادامه داد: امسال در پایان سال نیز ۲ انتخابات مهم و حساس را در پی خواهیم داشت که تمام هماهنگی‌ها و دستورالعمل‌های لازم در خصوص هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم در نظر گرفته شده است.  

وی ادامه داد: قریب به ۱۸۸ محل اسکان برای زائران در نظر گرفته شده، همچنین تمهیدات لازم برای جابه‌جایی زائران نیز با ۱۸ هزار اتوبوس پیش‌بینی شده که در شهر تهران نیز ۵ هزار اتوبوس مسئولیت جابه‌جایی زائران تهرانی را برعهده دارند که برای هر اتوبوس یک مدیر کاروان و یک بازرس مشخص شده است.  

فرمانده سپاه حضرت محمد‌رسول‌الله(ص) در ادامه به آمار میهمانان خارجی این مراسم نیز اشاره کرد، گفت: ۳ هزار میهمان خارجی از کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه، آسیای میانه، مصر، عربستان سعودی، اردن، سوریه، لبنان، الجزایر و سایر کشورهای خاورمیانه، کشورهای اروپایی و آمریکایی و از جمله جانبازان و میهمانان یمنی برای مراسم حضور به هم می‌رسانند که مسئولیت حفاظتی آنها نیز برعهده این قرارگاه است.  

سردار کاظمینی با بیان اینکه قصد داریم با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی مشترک با ستاد ارتحال، زائران را از بسته‌های فرهنگی بهره‌مند کنیم که این بسته‌ها در رابطه با گفتمان امام و رهبری هستند، از برگزاری میزگردهای هسته‌ای در شب و روز ۱۴ خرداد در حرم امام راحل برای آگاه‌سازی افکار عمومی از مسائل مربوط به مذاکرات و توافق هسته‌ای نیز خبر داد.

وی همچنین به کمیته‌های این قرارگاه نیز اشاره داشت و گفت: این قرارگاه با ۱۲ کمیته، هماهنگی و نقاط اتصال سازمان‌ها را برعهده دارد که از جمله اینها می‌توان به کمیته عملیات و جانمایی، کمیته حفاظت، کمیته تامین و ایمنی، کمیته بازرسی، کمیته بهداشت و درمان، کمیته اسکان، کمیته پشتیبانی، کمیته فرهنگی، کمیته روابط عمومی، کمیته آبرسانی و کمیته هماهنگی با سازمان‌ها و نهادها نام برد.

فرمانده سپاه حضرت محمد‌رسول‌الله(ص) بزرگ با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا مراسمی به با شکوهی مراسم ارتحال امام وجود ندارد، گفت: هر ساله همه سران قوا، فرماندهان لشکری، رهبر انقلاب و جمعیت گسترده‌ای از مردم در یک نقطه جمع می‌شوند و تصویر بی‌نظیری را می‌آفرینند.

سردار کاظمینی در ادامه به ظرفیت استفاده شده از بسیجیان نواحی تهران اشاره کرد و اظهار داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته از ظرفیت بسیجیان تهران استفاده خواهیم کرد که در کلیه مباحث یاور ما خواهند بود و تا پایان روز ۱۴ خرداد در خدمت این قرارگاه هستند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به برقراری امنیت در مرزها اشاره و تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با قرارگاه‌های مرزبانی تمامی مرزهای کشور تحت امنیت کامل قرار دارند و کوچکترین تحرکات نیز تحت نظارت قرارگاه‌های مرزی است.  

نظر شما