شناسهٔ خبر: 95258 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

طرح استیضاح شهردار پس گرفته شد

شورای شهر تهران 43 عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه برای حمایت از هتل‌سازی طرح استیضاح شهردار را پس می گیرد، گفت: اما تخلفات در این بنا رخ داده است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، ابوالفضل قناعتی در جلسه علنی روز سه‌شنبه با بیان اینکه طبق روال قانونی وقتی من از پاسخ شهردار به سوالم قانع نشدم، باید با جمع‌آوری ۱۱ امضاء طرح استیضاح وی را کلید می‌زدم، اما به دلیل حمایت از هتل‌سازی و کمبود هتل در پایتخت از طرح استیضاح می گذرم.

وی با اشاره به صحبت نیم ساعته‌ای که با معاون گردشگری ریاست جمهوری داشته است، افزود: روزهای گذشته سلطانی‌فر نیم ساعت با من تلفنی صحبت کرد و در خصوص اینکه چه مشکلاتی در حوزه توریست، هتل‌سازی و... داریم، من را قانع کرد که نسبت به هتل‌سازی باید حمایت های لازم را انجام داد.

قناعتی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال‌زایی و حمایت از هتل‌سازی از طرح استیضاح خود می گذرم، عنوان کرد: اما این تخلفات و ایرادات قانونی که من مطرح کرده بودم را آقای حناچی، معاون وزیر راه نیز تایید کرده، اما اعلام کرد باید نسبت به هتل‌سازی حمایت های لازم را انجام دهیم. بنابراین به دلیل احترام به اعضای شورا و سخنان معاون رئیس جمهور طرح استیضاح را پس می گیرم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهردار تهران اعلام کرد اگر تخلف برایش محرز شود، با شهردار منطقه متخلف برخورد خواهد کرد، توضیح داد: میزان تخلف ۳۰۰ متر نبوده، حتی هزار و ۳۰۰ متر که در کمیسیون ماده ۱۰۰ در حال بررسی است، هم نیست بلکه تاکنون ۴ هزار و ۷۰۰ متر از این تخلف ثابت شده که امکان دارد تا ۷ هزار متر نیز برود.

اسماعیل دوستی در پاسخ به قناعتی اظهار کرد: اگر ۴ هزار و ۷۰۰ متر تخلف ثابت شده باشد  نباید از این میزان تخلف کوتاه بیاییم. این شورا با کسی تعارف ندارد و شورای کارآمدی شده است. دو هفته است که این سوال وقت شورا را گرفته و اگر این میزان تخلف مستند است، باید با آن برخورد شود یا جریمه و یا حکم تخریب برایش صادر شود.

نظر شما