شناسهٔ خبر: 95124 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حرم هرچه مجلل باشد نشانه عشق به امام (ره) است!

حمید انصاری قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) با بیان اینکه متاسفانه یک مقایسه مع الفارغ و بی ربط انجام شده که ساده زیستی امام(ره) را با حرم ایشان مورد مقایسه قرار می دهد، گفت: حرم هرچه مجلل تر باشد نشانه عشق به امام (ره) است.

به گزارش نماینده حمید انصاری قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با راه دانا در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به ساخت و سازهای حرم امام(ره) اظهار داشت: تا به امروز هیچ اعتراضی نسبت به این مسئله نشده و فقط صحبت‌هایی مطرح شد و برخی نیز با انگیزه های خاص به این مسئله دامن زدند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه مردم در انتظار بودند تا حرم امام(ره) ساخته شود، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بلافاصله پس از رحلت امام راحل فرمودند که نام امام خمینی(ره) همه جا با نام انقلاب عجین است و انقلابی به این عظمت انجام شده و این انقلاب خیمه گاهی نیاز دارد که هم محل تجمع میلیونی و سالانه مردم باشد که انشالله این تجمع را در روز ۱۴ خرداد خواهیم دید.

انصاری همچنین خاطرنشان کرد: بحث از سازه ای است که قرار است قرن ها باقی بماند و تا ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ سال آینده استوار باشد و انشالله بقای این نظام نیز همزمان با آن جاری باشد. امیدوار هستیم این مکان محلی برای تجلی عظمت نام امام خمینی(ره) و تجمع مردم باشد.

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه یک مقایسه مع الفارغ و بی ربط انجام شده که ساده زیستی امام(ره) را با حرم ایشان مورد مقایسه قرار می دهد. مگر امام(ره) زنده هستند که بخواهند از این حرم استفاده کنند. برخی آن را با کاخ مقایسه کرده اند آیا این ظلم به امامان نیست که ما حرم آنها را با کاخ سلاطین مقایسه کنیم. اینها تجلی عشق و ارادت مردم و کسانی است که می خواهند به بزرگداشت امام(ره) بپردازند. بنابراین این حرم هرچه مجلل تر باشد نشانه عشق به امام (ره) است.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: از نظر اقتصادی حرم های ائمه و حرم امام رضا(ع) نیز برای کشور اهمیت دارند. مردم امروز این حرم ها را بزرگترین سرمایه ملی می دانند و کشورهای دیگر به چنین اماکنی غبطه می خورند. اگر قرار باشد یک فضایی داشته باشیم که هیچ یک از المان های معماری اسلامی در آن نباشد، چگونه می توان یک مکان گردشگری که سالانه میلیون ها نفر در آن حضور یابند را داشته باشیم.

انصاری افزود: قرار است مرکز هویت انقلاب اسلامی که به نام امام خمینی(ره) هست و خانه تجلی عشق مردم به حساب می آید با هدایت های بزرگان و مسئولان نظام و رهبری و با بالاترین و مرتفع ترین امکان ایجاد شود. بنابراین این نقدهایی که می شود ناشی از کوته فکری هاست.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام خمینی(ره) احیاگر فرهنگ عاشورا و ائمه اطهار بود و شخصیتی بی بدیل و منحصر به فرد است و حرم ایشان نیز باید در عظمت ایشان باشد.

وی در خصوص محل تامین بودجه ساخت و ساز حرم بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: محل تامین هزینه های ساخت حرم امام خمینی(ره) کمک های مردمی، نذورات، دولت، مجلس و حرکت هایی بود که مسئولین حرم انجام دادند. در این مسیر همه کمک کردند تا این بنا شکل گرفته و تداوم یابد.

انصاری همچنین خاطر نشان کرد: اینجا نماد شهری است که به لحاظ فرهنگی و پژوهشی فعالیت دارد و در حال حاضر ۵۵ هزار دانشجو در جوار حرم امام(ره) به تحصیل اشتغال دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: ساختمان ساخته شده در حرم امام خمینی(ره) به گرد پای بسیاری از سازه هایی که همین الان برای امام زاده هایی که حرکت و نقش آنها قابل قیاس با نقش امام راحل نیست، نمی رسد. از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گرفته تا شاهچراغ و ... بزرگانی هستند که حرم آنها می بایست مجلل باشد تا بزرگداشت نام آنها باشکوه برگزار شود.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) همچنین اظهار داشت: امام خمینی(ره) فردی است که بیش از ۳۰۰ هزار شهید جان خود را تقدیم ایشان کردند و جای دارد که نام و یاد ایشان در بالاترین سطح باشد. هر کس هم که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۱ ۱۱:۵۵دوستدارامام خمینی 0 0

    آقای انصاری برداشت شمامقایسه مع الفارغ میباشدامام درطول حیاتشان وروحشان درعالم برزخ هیچوقت راضی به این کارنیستندوهمانطورکه فرمودندمن کوخ نشینهارابه کاخ نشینهاترجیح میدهم.ضمنادراین شرایط سخت اقتصادی بهتربوداین هزینه هاصرف مشکلات مسکن واقتصادمردم وملت امام دوست میشد.اگرسازه وشناساندن افکاروسیره عملی امام دردلهاوجامعه بشری بیشترومقاومترواستوارترشودماندگاریش بیشترازسازه بنامیباشدوهزاران سال درقلبهاودلهامیماندولی سازه بنابه مرورزمان ازیادمیرودوضمناحسینیه جماران ومنزل امام درجماران روح وسازه اش جذابتروگیراترازحرم مطهرمیباشد
                                

نظر شما