شناسهٔ خبر: 95002 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آذین:

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره بنزین پتروشیمی‌ها در انتظار قرائت در مجلس

حسین آذین431 سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: گزارش کمیسیون اصل نود در مورد آلایندگی بنزین‌های پتروشیمی و موضوع کیفیت بنزین‌های وارداتی نهایی و به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است.

به گزارش نماینده حسین آذین سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به گزارش این کمیسیون از بنزین پتروشیمی‌ها اظهار داشت: گفت: گزارش کمیسیون اصل نود در مورد آلایندگی بنزین‌های پتروشیمی و موضوع کیفیت بنزین‌های وارداتی در کمیسیون نهایی و به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این گزارش قرار است در صحن علنی مجلس قرائت شود، گفت: گزارش کمیسیون اصل 90 مدتی است تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است و طبق آیین‌نامه باید در اولین دستور کاری مجلس قرار گیرد.

پرونده بنزین پتروشیمی‌ها از مهرماه سال جاری در دستور کار کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و این کمیسیون طی جلساتی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرعامل صنایع پتروشیمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا و نمایندگان دو کمیسیون‌ بهداشت و درمان و انرژی مجلس به بررسی کیفیت سوخت پتروشیمی‌ها پرداختند.

همچنین گزارشاتی از مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، سازمان ملی استاندارد، معاونت بین‌الملل وزارت نفت و وزارت بهداشت به کمیسیون اصل90 ارائه شده بود که تمام این گزارشات نقش بنزین‌ پتروشیمی‌ها در آلودگی هوای تهران را رد کردند.

این گزارش در دی ماه سال گذشته در کمیسیون اصل 90 تصویب و برای قرائت در صحن علنی مجلس تقدیم هیئت رئیسه شد اما از آن زمان تاکنون در دستورکار صحن بهارستان قرار نگرفته است.

نظر شما