شناسهٔ خبر: 94968 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روحانی، امور اقتصادی را فدای موضوع هسته‌ای کرده است

کابینه روحانی سایت اصلاح طلب: رفتار دولت با مردم به‌دور ازاعتماد واحترام است.

به گزارش نماینده، یک سایت اصلاح‌طلب نوشت: حذف سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی و افزایش ۱۵ درصد برخی حامل‌های سوخت و انرژی توسط دولت، و به موازات آن ضعف مفرط اطلاع‌رسانی دولت و شخص رئیس جمهور، فضای منفی بسیار سنگینی در جامعه علیه دولت به راه انداخته است.

بهار نیوز در تحلیلی خاطرنشان کرد: در همین ماجرای اخیر اقتصادی، دولت آنقدر ضعیف اقدام کرد که عملاً بسیاری از شهروندان در روز اول خرداد که در پمپ بنزین‌ها حاضر شده بودند ولی اثری از سهمیه ۶۰ لیتری خود ندیدند، (به دلیل عدم اطلاع‌رسانی قبلی) به نوعی خود را بازی خورده قلمداد کرده و به شدت از این روش غلط دولت دلگیر شدند. بر شخص روحانی نیز این انتقاد وارد است که چرا نباید در چنین مواقعی با مردم سخن بگوید!؟ روحانی باید قبل از اتخاذ و اجرای این تصمیم مخفیانه! توسط تیم اقتصادی دولتش، مسایل را به طور صریح با مردم در میان می‌گذاشت نه اینکه به گونه‌ای تصمیم‌گیری و اجرا شود که شائبه بی‌توجهی به مردم و حتی تحقیر آنان، از آن برآید.

این سایت اصلاح‌طلب نوشت: رئیس جمهور شاید نتوانسته در این ۲ ساله، کاری در جهت گشایش امور سیاسی و اجرایی و وعده‌هایی که داده بود از جمله رفع حصر و... بکند و به دلیل به روزمرگی افتادن عملاً اجرای آنها نیز شامل مرور زمان شده و به نوعی غیر قابل اجرا شده‌اند، اما حداقل در حوزه اقتصادی می‌توانست و می‌تواند بسیار شفاف‌تر با مردم سخن بگوید و بخش زیادی از فضای منفی ایجاد شده علیه دولتش را خنثی نماید. به نظر می‌رسد رئیس جمهور نه تنها وعده‌های سیاسی و امنیتی خود بلکه امور اقتصادی کشور را نیز فدای موضوع پرونده هسته‌ای کرده است غافل از اینکه اگر فرض کنیم، مطالباتی چون رفع حصر و فضای بازسیاسی و... مطالبه و خواسته بخش‌هایی از (و نه همه) مردم است اما موضوعات و امور اقتصادی دغدغه و گرفتاری اکثریت شهروندان است.

نویسنده می‌افزاید: به عنوان یک فعال رسانه‌ای شاغل در یک سایت اصلاح‌طلب حامی دولت به صراحت خطاب به رئیس جمهور و تیم همراهش گوشزد می‌کنم که نوع برخورد اخیر با مردم، بسیار نامعقول و غیرمحترمانه بوده و اصلاً با شعارهای دوران تبلیغات در همراه داشتن مردم با دولت، سنخیت ندارد دولت عملاً به روزمرگی افتاده و فضای عمومی جامعه را به شدت علیه خود سنگین کرده است.
منبع: کیهان

نظر شما