شناسهٔ خبر: 94772 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

توکلی:

گردن خود را باید جلوی دشمن بالا بگیریم/تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز تخطی نکند

احمد توکلی431 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: همه صحبت ما این است که گردن خود را جلوی دشمن بالا بگیریم و هیمنه خود را حفظ کنیم؛ چرا که هیمنه دفع خطر می کند و کاهش هزینه به همراه دارد. اینها واقعیت های عینی است.

به گزارش نماینده احمد توکلی نماینده در گفتگو با مهر، با تاکید براینکه اگر تحریم ها برداشته شود جزو دستاوردهای ما محسوب می شود، گفت: مسئله هسته ای از زمان هاشمی شروع شده و همه دولتها در این باره اهتمام به خرج داده اند، بعضی بیشتر و بعضی کمتر.

توکلی گفت: اگر احمدی نژاد که بنده منتقد جدی ایشان هستم در این زمینه زحمت نمی کشید و غنی سازی را تقویت نمی کرد، چیزی نداشتیم. عقب تر از آن نیز خاتمی هم یو سی اف اصفهان را به راه انداخت.  

این نماینده مجلس تصریح کرد: اکنون نیز عده ای ۱۸ ماه است که زحمت می کشند. ۱۸ ماه است که ۱+۵ می خواهد ما را قانع کند و ما زیر بار نمی رویم. این امر خودش عزتمندی و دستاورد است.

وی افزود: این مذاکرات برای سیاست خارجی فرصتی فراهم کرده است که قابل مقایسه با گذشته نیست؛ اما باید تقاضاهای واقعی مرتبا تکرار شود و تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز تخطی نکند.

توکلی با بیان اینکه در صورت لغو تحریم ها ما برنده مذاکرات خواهیم بود، گفت: در صورت لغو تحریم ها به این دلیل که اصل غنی سازی را حفظ کردیم و تحریم ها برداشته می شود، برنده خواهیم بود و این توافق کاملا می ارزد؛ البته ملحقات توافق مهم است.

وی تاکید کرد: همه صحبت ما این است که گردن خود را جلوی دشمن بالا بگیریم و هیمنه خود را حفظ کنیم؛ چرا که هیمنه دفع خطر می کند و کاهش هزینه به همراه دارد. اینها واقعیت های عینی است.

توکلی تاکید کرد: نباید دوستان ما به سمتی بروند که در بیمه گری جبهه دست اندازی ایجاد شود. کودکان بی پدر و زنان بیوه بیمه انقلاب شده اند و نباید این بیمه از بین برود. طرف مقابل نیز از همین بیمه می ترسد، آنها می گویند گزینه نظامی روی میز است اما یک شوخی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: من معتقدم تیم مذاکره کننده زحمت می کشد؛ اما باید به جوانب کار توجه داشته  و بداند که طرف مقابلش چه کسانی هستند. مقام معظم رهبری فرمودند تیم مذاکره کننده فرزندان انقلابی این ملت هستند و بهترین کمک ما این است که از آنان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۸ ماه چانه زنی بدون آنکه رابطه قطع شود کار بزرگی است، خاطرنشان کرد: خدا پدرشان را بیامرزد، ما از آنها ممنونیم، البته هشدار هم می دهیم و خیرخواهی می کنیم.

نظر شما