شناسهٔ خبر: 94751 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سردار دهقان:

توافق هسته ای را به هر قیمتی نمی پذیریم

سردار دهقان وزیردفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح گفت:تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان درچارچوب منافع ملی،ارزشهای نظام و رهنمودهای رهبری انقلاب با طرف های مقابل گفتگو میکند ومذاکره به هر قیمتی را نمی پذیرد.

 به گزارش نماینده به نقل از صداوسیما،  سردار سرتیپ پاسدار دهقان درجمع مردم ومسئولان جزیره قشم درمسجدالنبی افزود : اگر طرفهای مقابل با رعایت کرامت و در نظر گرفتن حق مردم پای میز مذاکره بنشینند، ادامه مذاکره وظیفه تیم کشورمان است.

وی گفت :گرچه معتقدیم توافق به نفع همه طرفهای درگیر است، اما توافقی که مطابق با ارزشهای جمهوری اسلامی ایران  نباشد را نمی پذیریم.

وزیر دفاع افزود : آمریکا و رژیم صهیونیستی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره برای نا امن کردن مرزهای ایران و جامعه نقشه کشیدند اما همواره ناکام بودند و ناکام خواهند ماند.

سردار سرتیپ پاسدار دهقان درمورد فعالیت گروههای تکفیری درکشورهای همسایه گفت : این گروهها ساخته وپرداخته آمریکا و صهیونیست ها، برای تخریب چهره رحمانی اسلام و انحراف افکار عمومی و راه اندازی مسلمان کشی به دست عده ایی مسلمان نماست.

وی افزود : جمهوری اسلامی ایران درکنار مردم و دولتهایی است که با جریانهای تکفیری و انحرافی وابسته به غرب می جنگد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان گفت : باید پذیرفت که دردولتهای گذشته کمتر به مباحث فرهنگی وعمرانی درمناطق مرزی کشور، بویژه درجنوب پرداخته شده است و آنچه که لایق مرزنشینان است، کمتر نصیبشان شده است.

سردار دهقان افزود : براساس فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه مناطق محروم و توانمندسازی جوامع بومی، وزارت دفاع هم مانند دیگر وزارتخانه ها برای توسعه زیرساختها در جنوب کشور می کوشد.

وی ساخت مسجد النبی و کلنگ زنی مجموعه فرهنگی - مذهبی این مسجد  را نمونه ایی از این کوشش عنوان کرد و گفت : از این پس توسعه سواحل مکران با حضور کارکنان و خانواده های نیروهای نظامی شتاب بیشتری می گیرد.

اشراف کامل اطلاعاتی و امنیتی نیروهای مسلح بر مرزها

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت : نیروی نظامی و امنیتی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران اشراف اطلاعاتی و عملیاتی دارند و در صورت لزوم آماده دفاع مقتدرانه از کیان سرزمین مان هستند.

سردار دهقان امروز در مراسم بهره برداری از مسجدالنبی در جزیره قشم، داعش را خطر جدی و مهم در مرزها ندانست و افزود : گرچه حمایت کنندگان غربی این گروهک بسیار مشتاقند که توان ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند اما هیچ گاه بر این آرزو دست نخواهند یافت، زیرا توان تجهیزاتی و روحیه مدافعان جمهوری اسلامی ایران برای دفاع همه جانبه از مرزها کافی است.

وی هدف از سفر به هرمزگان را حضور بین مردم این استان و جزیره نشینان قشم عنوان کرد و گفت : بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب برای توانمند سازی بومی مردم مناطق محروم، وزارت دفاع هم ساخت مجموعه های فرهنگی و ورزشی را در پیش گرفته است.

نظر شما