شناسهٔ خبر: 94739 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

ملاک قرار دادن سلایق سیاسی موجب بی اعتنایی به قانون می شود

امیرآبادی43 عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: باید یک اراده ی سیاسی در دولت به وجود بیاید مبنی براین که می توانیم با استفاده از ظرفیت های داخلی وتوانمندی جوانان ایرانی مشکلات را حل کنیم.

احمد امیرآبادی در مصاحبه با خبرنگار « نماینده » در خصوص توصیه مجدد رهبر انقلاب برای همدلی و عزم راسخ جهت اجرای قوانین حمایتی از تولیدات داخلی گفت: وقتی ما به ظرفیت های درون کشور توجه می کنیم قطعا جلوی بسیاری از رانت ها و ویژه خواری ها گرفته می شد.

نماینده مردم قم تصریح کرد: متاسفانه نگاه دولت به استفاده از ظرفیت های داخل نیست. و بعضی وزرا دنبال این هستند که در کالا های مختلف به خصوص کالاهای استراتژیک مثل بنزین، گندم و یا خودرو واردات صورت بگیرد و این قطعا موجب به وجود آمدن رانت خواری خواهد شد.

وی به فرمایشات دیروز رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت های کشور استفاده کنیم تا وابستگی خود را به خارج کم کنیم اما در واردات کالا از خارج این وابستگی کم نمی شود و به نظر می رسد که دولت باید برای استفاده از ظرفیت های کشور عزمی راسخ داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ی مجلس افزود: ضعف ما در قانون نیست، قوانین بسیار خوبی داریم که می تواند راهگشا باشد و مشکلات کشور را حل کند اما متأسفانه به کار گرفتن سلایق سیاسی موجب اجرا نشدن و بی اعتنایی به قانون می شود. باید یک اراده سیاسی مبنی براین که می توانیم با استفاده از ظرفیت های داخلی و توانمندی جوانان ایرانی مشکلات را حل کنیم، در دولت به وجود بیاید. این نگاه و اراده وجود ندارد تا زمانی که ما نگاهمان به خارج از مزر هاست، قطعا این مشکل حل نخواهد شد.

امیر آبادی با اشاره به این که برخی وزرا می گویند که باید از تکنولوژی غربی ها استفاده کنیم، گفت :استفاده از تکنولوژی روز دنیا ضروری است اما اینکه به این نتیجه برسیم که نمی توانیم مشکلات را در داخل حل کنیم و نیازمند استراتژی غربی ها هستیم موضوعی دیگر است.

نظر شما