شناسهٔ خبر: 94574 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

افضلی‌فر :

بررسی نحوه عملکرد سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور در کمیسیون اصل ۹۰

مصطفی افضلی‌فرد43 عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از بررسی فعالیت سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به دلیل برخی گزارش‌ها و شکایات مردمی خبر داد.

به گزارش نماینده مصطفی افضلی‌فر در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به شکایات و گزارش‌های مردمی از برخی اقدامات وزارت خارجه، گفت: گزارش‌هایی از نحوه فعالیت سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و اجرای ناقص قانون حمایت از اتباع ایرانی از سوی وزارت خارجه به کمیسیون اصل 90 واصل شده که این موضوع در دست بررسی قرار دارد.

وی ادامه داد: قرار است اعضای کمیسیون اصل 90 جلسه‌ای با معاون کنسولی و امور ایرانیان و معاون منابع انسانی وزارت خارجه داشته باشند تا به این موضوع رسیدگی کرده و پاسخ‌های لازم در خصوص شکایاتی که از عملکرد وزارت خارجه به کمیسیون اصل 90 رسیده، داده شود.

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اجرای ناقص قانون حمایت از اتباع ایرانی خارج از کشور و همین‌طور نحوه عملکرد برخی از سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور گزارش‌ها و شکایاتی واصل شده که گزارش این موضوع پس از جمع‌بندی و بررسی در کمیسیون اصل 90 ارائه می‌شود.

نظر شما