شناسهٔ خبر: 94573 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس صورت گرفت

گزارش وزیر بهداشت از نحوه عملکرد اعتبارات بخش هدفمندی یارانه‌ها در حوزه سلامت

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی431 سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به گزارش وزیر بهداشت از عملکرد اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها در حوزه سلامت گفت: سهم پرداخت مردم روستایی در بیمارستان‌های دولتی به ۴.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش نماینده غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه آقای قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و معاونان ایشان برای ارائه گزارشی از عملکرد بند "ط" تبصره 22 بودجه سال 93، به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به مجلس آمدند و در مورد این تبصره که در خصوص اختصاص بخشی از اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت بود، گزارشی ارائه دادند.

وی ادامه داد: براساس قانون باید در سال گذشته 4 هزار و 800 میلیارد تومان از محل درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها به وزارت بهداشت برای بخش سلامت داده می‌شد که از این مبلغ تنها 2 هزار و 800 میلیارد تومان اختصاص یافته که با همین پول 7.5 میلیون نفر در بیمارستان‌های دولتی بستری شدند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: براساس گزارش وزیر بهداشت، سهم پرداخت مردم روستایی در بیمارستان‌های دولتی از 37 درصد در سال‌های قبل به 4.5 درصد در سال 93 کاهش یافته است. همچنین دسترسی مردم به داروها در بیمارستان‌ها از 329 قلم دارو به 770 قلم افزایش یافته است.

کاتب خاطرنشان کرد: در قانون بودجه 93 مقرر بود یک درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت اختصاص یابد که طبق گزارش وزیر بهداشت از مجموع 2 هزار و 134 میلیارد تومان مبلغ هزار و 801 میلیارد تومان تخصیص یافته که در 3 بخش هزینه شده است؛ در بخش اول 1478 میلیارد تومان به بیمه سلامت ایرانیان برای بیمه سلامت روستائیان 222 میلیارد تومان به دانشگاه علوم‌پزشکی و 586 میلیارد تومان در بخش‌های عمرانی هزینه شده است.

نظر شما