شناسهٔ خبر: 94414 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نبویان:

تکذیبیه دیروز عراقچی توهین به شعور نمایندگان بود

نبویان 43 نماینده مردم تهران در مجلس تکذیب عراقچی را به معنی توهین به شعور نمایندگان ملت برشمرد و گفت: مستندات اظهارات عضو ارشد مذاکره کننده کشورمان موجود است.

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به اینکه عراقچی اظهارات دیروز خود در جلسه غیرعلنی مجلس مبنی بر اجازه به بازرسان آژانس برای بازدید از مراکز نظامی کشور را تکذیب کرده است، گفت: آقای عراقچی دیروز در صحن مجلس به صراحت گفت که پروتکل الحاقی منحصر به سایت‌های هسته‌ای نبوده و شامل سایت‌های نظامی نیز می‌شود.

وی ادامه داد: آقای عراقچی دیروز اعلام کرد این بازرسی به‌صورت مدیریت‌شده خواهد بود بدین صورت که چشمان بازرسان را خواهیم بست و آنها صرفاً در محل سایت می‌توانند جی‌پی‌اس خود را روشن کنند.

نبویان تکذیب این سخنان صریح را از سوی عراقچی به معنی توهین به شعور نمایندگان ملت در مجلس برشمرد و گفت: مستندات مربوط به اظهارات عضو ارشد مذاکره کننده کشورمان موجود است.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله پس از اینکه عراقچی این سخن را در صحن مجلس بر زبان آورد یکی از نمایندگان به او اعتراض کرد، افزود: کسی که کار با جی‌پی‌اس را بلد باشد، می‌داند که خاموش نگه داشتن این دستگاه‌ تا محل سایت مانع ردیابی و هدف‌گیری آن نمی‌شود.

نبویان با تأکید بر مغایرت بازرسی حتی به صورت مدیریت شده از سایت‌های نظامی کشور با منافع ملی و تأکیدات مقام معظم رهبری گفت: از آقای عراقچی می‌خواهم به سخنان خود در صحن غیرعلنی مجلس مراجعه کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما خوشحالیم که آقایان ظریف و عراقچی صادقانه اذعان کنند که در مذاکرات با اعطای مجوز به بازرسان آژانس برای بازدید از مراکز نظامی کشور موافقت کردیم اما اکنون دیگر نمی‌خواهیم این اجازه را به آنها بدهیم.

نظر شما