شناسهٔ خبر: 94312 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

توصیه «امنیتی» کمیسیون امنیت ملی به نمایندگان مجلس/ تلفن همراه؛ ابزار «جاسوسی»

کمیسیون امنیت ملی43 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گوشی‌های تلفن همراه یک ابزار جاسوسی هستند و بارها توصیه کرده‌ایم کسانی که در جایگاه سیاسی هستند از گوشی‌های بسیار ساده استفاده کنند.

به گزارش نماینده سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به تهدیدات امنیتی گوشی‌های تلفن همراه نمایندگان مجلس گفت: تاکنون 2 بار به عنوان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد تهدیدات گوشی‌ها مصاحبه کرده و موضع این کمیسیون را اعلام کرده‌ام.

وی افزود: ما اطلاعات دقیق داریم که گوشی‌های تلفن همراه حتی در حالت خاموش کاملاً یک ابزار گیرنده هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در هر جایی حتی اگر گوشی تلفن همراه به صورت خاموش در جیب هم باشد، طرف مقابل می‌تواند مکالمات محیط را کاملاً دریافت کند.

وی تأکید کرد: اخیراً طرح‌هایی را ارائه کرده‌اند تا از طریق پریزهای برق بتوانند اطلاعات دریافت کنند که تا حدودی هم موفق شده‌اند؛ به ویژه در بخش‌هایی که فیبر نوری وجود دارد.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا خاطرنشان کرد: گوشی‌های تلفن همراه یک ابزار جاسوسی هستند، بارها توصیه کرده‌ایم کسانی که در جایگاه سیاسی هستند از جمله نمایندگان مجلس از گوشی‌های بسیار ساده استفاده کنند.

وی افزود: همچنین توصیه کرده‌ایم حدالمقدور به شبکه‌ها وصل نشوند چرا که وقتی به شبکه وصل می‌شوند اطلاعات قابل دسترس می‌شود.

نقوی‌حسینی تأکید کرد: با این وجود باز هم نمی‌توان گفت امکان جاسوسی از تلفن همراه وجود ندارد، ‌چرا که از هر نوع تلفن همراه خاموش هم امکان جاسوسی وجود دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای الزام استفاده نمایندگان از گوشی‌های ساده نداریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: ما فقط توصیه امنیتی به همکاران خود در مجلس داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما