شناسهٔ خبر: 94252 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

جوکار در واکنش به اظهارات عراقچی در مجلس:

بیان کلی عبارت «دسترسی مدیریت شده» ابهام آمیز است/ موضوع بازرسی ها بایستی به صورت ریز و شفاف در متن مذاکرات بیاید

محمدصالح جوکار/2 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به تفسیرهای مختلف از متن دارای ابهام هشدار داده و گفت: موضوع دسترسی ها بایستی به کاملاً شفاف و روشن باشد که شامل چه اماکن و تاسیساتی میشود.

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص طرح نمایندگان مجلس در خصوص صیانت از دستاوردهای هسته ای به خبرنگار «نماینده» گفت: اراده ما بر این است که این طرح همین هفته آماده شده و به صحن مجلس ارائه شود.

نماینده مردم یزد به مصوبه اخیر کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت: طبق قانون اساسی پروتکل الحاقی حتماً باید در مجلس تصویب شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها زیاده خواه هستند، گفت: دو نکته ای که امروزه وجود دارد این است که بحث مصاحبه آنها با دانشمندان یا مرتبطین به پرونده هسته ای ایران، به هیچ عنوان قابل قبول نیست. بازجویی از آنها جزء خطوط قرمز ماست و هیچکس حق ندارد با هیچ یک از دانشمندان ما ارتباط برقرار کند.

وی با اشاره به اظهارات مقامات غربی گفت: آمریکایی ها واقعاً از خودشان بازی درمی‌آورند و مدام مطالبات جدیدی را مطرح می کنند که اینها اصلاً با قواعد بین الملل سازگاری ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی به اینکه در بیانیه لوزان و گزاره برگ آمریکایی موضوع فردو و تعداد سانترفیوژها کاملا ً مشخص است، اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها امروز می خواهند این تعداد را تقلیل بدهند. غربی ها قبلاً در مذاکره تعداد را بیان کرده‌اند و این کاهش برای ما قابل قبول نیست.

نماینده مردم یزد ادامه داد: ما رسیدن به آن چیزی را که بر اساس مشخصات فنی تعیین شده در صنعت هسته ای می‌خواهیم، ادامه می دهیم و در این راه پایمردی خواهیم کرد و می ایستیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان همچنین نسبت به سخنان امروز آقای عراقچی در جلسه غیر علنی واکنش نشان داده و گفت: امروز عضو تیم مذاکره کننده دسترسی‌های مدیریت شده را مطرح کردند. اینکه بصورت کلی بیان شود، معلوم نیست چه خواهد بود.

جوکار نسبت به صورت گرفتن تفسیرهای مختلف از متن دارای ابهام هشدار داده و گفت: موضوع دسترسی ها بایستی به صورت ریز و شفاف در متن مذاکرات بیاید و کاملاً شفاف و روشن باشد که شامل چه اماکن و تاسیساتی می شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۲۰:۲۶ 0 0

    نظر من منفی است متاسفانه هییت مزاکره کننده ترسو هستند ولی ملت ایران کاملا هوشیار اینها واماندهای دولت اقای خاتمی هستند همان کسانی همه دستاوردهای ایرانی را به باد دادند
                                

نظر شما