شناسهٔ خبر: 94147 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

ایستگاه اتوبوس هوشمند!+ عکس

معلولان43

به گزارش نماینده به نقل از مهر، با کمی‌ تامل و تفکر به این سوال، اینگونه می‌توان مطرح نمود: عوامل گوناگونی از قبیل عدم ایجاد فرهنگ در برخورد با افراد معلول و کمبود امکانات رفاهی برای آنها در این زمینه بسیار موثر هستند. در کشورهای مختلف اولویت‌دهی به رفاه افراد جامعه متفاوت است، از چین تا اروپا، همگی‌ سیاست های خاص خود را در این زمینه دارند و کم‌ و بیش به این مساله اهمیت می‌دهند.
ایستگاه اتوبوس هوشمند

 
آقای Bok Chian Check در پی‌ حمایت از افراد معلول جامعه، ایستگاه اتوبوس هوشمندی را طراحی کرده است که به گفته وی در صورت پیاده‌سازی این طرح، شاهد بازگشت افراد معلول زیادی به اجتماع خواهیم بود. البته گفتنی است این طرح با کمی‌ تغییرات در سطح کشورهای اروپایی سالهاست که اجرا شده اما طرح آقای Bok Chian Check بسیار کامل‌تر است.
 

افراد معلول و یا نابینا می‌توانند در ایستگاه‌های اتوبوس هوشمند حاضر شوند و با فشار دادن دکمه اتوبوس مربوطه، با شنیدن پیام‌های صوتی و تصویری توسط بلندگو و نشانگر LED ایستگاه از زمان حرکت و به مقصد رسیدن آن، آگاه شوند. ارتباط بین اتوبوس و ایستگاه توسط ارتباط بی‌سیم انجام می شود و قرار است در آینده نرم‌افزار تلفن همراه ایستگاه‌های اتوبوس برای معلولین نوشته شود تا حتی اگر معلولین نتوانستند به موقع خود را به ایستگاه برسانند، توسط این برنامه، راننده را آگاه کنند و در صورت امکان راننده برای چند دقیقه‌ در ایستگاه توقف کند تا شخص معلول خود را به اتوبوس برساند.

نظر شما