شناسهٔ خبر: 94109 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حداد عادل در کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی:

پیام «عصا»ی جانبازی، تکیه نکردن به بیگانگان است

حدادعادل/2 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تکیه ای که بر عصای جانبازی می شود پیامش این است که آن ها می خواهند ملتشان مستقل باشد و به هیچ قدرت بیگانه تکیه نکند و به الله تکیه کنند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری تسنیم، حدادعادل نماینده مجلس و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنگره ملی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: در روزگار ما مصداق عینی کسانی که در ایمان از دیگر افراد سبقت گرفتند، شهدا و جانبازان هستند. کسانی که در ایمان پیش افتادند. دوستان عزیز جانباز و مجلسی من امروز به من تکلیف کردند تا سخن بگویم اما من مانده بودم که  در جایی که جانبازان با عمل ایمان را اثبات کردید من با حرف چه بگویم؟ گفتم شاید فایده اش این باشد که من خدمت شما برسم و شما را ببینم و تذکری باشد برای من و امثال من. که ما بدانیم اگر امروز وکیل و مسئولی هستیم و در انقلاب جایگاهی داریم در اثر چه رنج ها، تحمل ها و صدمه هایی است این شاید تذکری برای ما باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یاد روزی افتادم که گروهی از جانبازان با امام راحل دیدار کردند و امام گفتند شما سند ایمان دارید و من ندارم. ما باید دائم جانبازان را پیش چشم داشته باشیم کم توانی شما نشانه توانایی ملت ما است وجود شما نشانه بزرگی این ملت مسلمان است.  تکیه ای که بر عصای جانبازی می شود پیامش این است که آن ها می خواهند ملتشان مستقل باشد و به هیچ قدرت بیگانه تکیه نکند و به الله تکیه کنند.

وی اظهار داشت: حضور جانبازان در جامعه یادآور شهداست آن ها قائم مقام شهدا در جامعه ما هستند. یادآور روزهای پر از ایثار و فداکاری دوران دفاع مقدس؛ دورانی که برکت الهی و معنویت در فضای جامعه ما موج می زد. همان معنویت سرشار از عطر شهادت بسیاری از وجوه را به مراعات وامی‌دارد. بسیاری از جانبازان درد و رنجشان با شروع جانبازی شان تمام نشده است یک درد و رنجی مداوم است ما هر وقت خبر شهادت یک جانباز به ویژه جانبازان شیمیایی را می شنویم در دل می گوییم ما چه برای اسلام و انقلاب و آرمان ها کردیم؟ ما باید درس بگیریم این شکستگی شما به صدهزار درست می ارزد.

حدادعادل تصریح کرد: این تشکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی هم با معنویت افرادی که اخلاص خود را به اثبات رسانده اند برای حمایت از انقلاب توسط عده ای از جانبازان تاسیس شده است. خوشبختانه  مجلس در دوره به حضور ده ها نماینده جانباز مفتخر بوده است و وجود آن ها در مجلس یک چراغ روشن برای دفاع از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: هرچه زمان می گذرد نسلی که پدید می آید و در جامعه به ظهور می رسد که اطلاعش از دوره های دفاع مقدس کمتر می شود گذشت زمان به طور طبیعی خاطره جنگ و جبهه را کم رنگ می کند این طبیعی است. آن تصوری که شما از جنگ و جبهه و دفاع مقدس دارید نسل بعد از شما ندارد. یک ظرفیت بزرگ همین وجود شکسته ارزشمندتر از صدهزار درست جانبازان و خانواده هایشان است.

حداد عادل در پایان سخنانش گفت: این مجموعه را از طریق تشکلی در خدمت انقلاب بیاورید اگر شما این کار را انجام ندهید دیگران انجام می دهند کسانی که نه جنگ دیده اند نه شهید داده اند و نه ارتباطی داشته اند امروز ممکن است بر سر سفره آماده ای نشسته باشند. حواس مان جمع باشد گذشت زمان ایجاب می کند از همه ظرفیت ها برای یادآوری آرمان های مقدس انقلاب اسلامی استفاده کنیم و این تشکل نشانه روی آوری به این واقعیت است.

نظر شما