شناسهٔ خبر: 93996 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

فرش قرمز در دل خرابه‌ها!+عکس

فرش قرمز در دل خرابه‌ها فیلمسازان فلسطینی فرش قرمز جشنواره خود را در میان خرابه‌های حاصل از جنگ با رژیم اشغالگر قدس پهن کردند.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا؛ منطقه شجاعیه در نوار غزه هنوز پس از گذشت هشت ماه از آخرین درگیری‌ها با رژیم صیهونیستی سر و سامان نگرفته، اما ویرانی‌ها مانع برگزاری جشنواره فیلم «کرامه» نشده است.

برگزارکنندگان این رویداد هنری مسیری را با بولدوزر صاف کردند و در میان خانه‌های تخریب‌شده و ساختمان‌های فروریخته در اثر اصابت بمب‌های اسرائیلی، فرش قرمز خود را پهن کردند.
فرش قرمز در دل خرابه‌ها
 

گفته می‌شود هزاران فلسطینی از نقاط مختلف نوار غزه برای شرکت در این فستیوال سه‌روزه که از سوی کمپانی فیلمسازی «لاما» برپا می‌شود، حضور پیدا کرده‌اند. در این دوره ۲۰ فیلم مستند و داستانی با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش هافینگتون پست، «اسماعیل الحلو» که خانه خود در شجاعیه و ۱۱ برادرش را در جنگ غزه از دست داده برای افتتاح کردن این جشنواره برگزیده شد.

«المزین» کارگردان ۵۰ ساله اهل غزه درباره این فستیوال گفت: مردم شجاعیه هنوز هم بی‌سرپناه هستند و این جشنواره پیامی برای همه است تا به آن‌ها به عنوان انسان توجه کنند. من می‌خواهم این پیام را به تمام مردم جهان برسانم که غزه شایسته زندگی است، زندگی را دوست دارد و در پی صلح است.

نظر شما