شناسهٔ خبر: 93953 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گزارش کامل جلسه روز گذشته مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب

مجمع عمومی خانه احزاب 31 اردیبهشت431 مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب روز گذشته با حضور وزیر کشور در حالی برگزار شد که «مصطفی کواکبیان» موقتاً کلیددار خانه احزاب شد.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس، مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب صبح روز گذشته در تالار وزارت کشور و با حضور فعالان حزبی آغاز شد.

در مجمع عمومی خانه احزاب شخصیت‌های حزبی از جمله حجت‌الاسلام موسوی‌تبریزی دبیرکل مجمع محققین و مدرسین، غفوری‌فرد عضو حزب مؤتلفه، رئوفیان دبیرکل حزب ایران زمین، حق‌شناس عضو حزب اعتماد ملی، کریمی‌اصفهانی دبیرکل جمعیت اصناف و بازار، سیدکمال‌الدین سجادی دبیرکل حزب کارمندان، حجت‌الاسلام فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات، کوهکن دبیرکل حزب نمایندگان ادوار،‌ غریبانی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، شیخیانی دبیرکل حزب مردمی، راکعی دبیرکل حزب زنان مسلمان نواندیش، حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران، جمشید ایرانی دبیر جبهه اعتدال‌گرایان، کیاسری دبیرکل جامعه جانبازان،‌ راه‌چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی‌، طاهرنژاد عضو حزب کارگزاران، نجف‌قلی حبیبی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، کمیجانی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، بیادی دبیر کل حزب آبادگران، حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه، سیدمحمد حسینی، حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، حسین کاشفی، روح‌الامینی عضو جبهه ایستادگی و سیدمحمد صدر نماینده سابق مجلس حضور داشتند.

*کیاسری در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب وزارت کشور مکان مناسبی در اختیار خانه احزاب قرار دهد

حجت‌الاسلام کیاسری دبیر هیأت اجرایی خانه احزاب در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب با بیان اینکه ملامت فعالیت حزبی در ذهن ما بود، اظهار داشت: دوستان پیش از برگزاری مجمع به ما گفتند اگر کمتر از 10 و 20 نفر آقایان بیایند وزیر کشور برای صحبت نخواهد آمد در حالی که شما شیفتگان خدمت در قالب نظام حزبی هستید و حضور شعف‌آفرینی داشتید.

کیاسری تصریح کرد: احزاب با همه توان برای خدمت به مردم، تدوین اساسنامه خانه احزاب و تحقق همدلی و همزبانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر هیأت اجرایی خانه احزاب با اشاره به فرایند شکل‌گیری مجمع عمومی خانه احزاب خاطرنشان کرد: پس از اینکه اعضای هیأت اجرایی برای برگزاری این مجمع از جمله آقایان غفوری‌فرد، موسوی تبریزی، میرمحمدی، طاهرنژاد، حکیمی‌پور، پورنامدار و اسلامی‌تبار مشخص شدند، جلسات مکرری برای تعیین مدیریت هیأت اجرایی برگزار شد.

وی با بیان اینکه بنده مسئولیت هیأت اجرایی را بر عهده گرفته و مشق اداره امور را برای برگزاری این جلسه نوشتم، گفت:‌ دوستان با اهتمام در این جلسه حاضر شدند و اثبات کردند اهل همدلی و همزبانی هستند.

کیاسری با تاکید بر اینکه ما به کار تحزب پایبند هستیم و از دولت انتظار حمایت داریم،‌ اظهار داشت: دولت قبل اوقاتش تلخ شد و خانه ما را قفل زد و در واقع خانه ما را بردند، لذا انتظار ما این است که وزارت کشور در هماهنگی با آقای روحانی یک مکان مناسب و مطلوب در اختیار خانه احزاب قرار دهد.

*سخنرانی عضو حزب منحله مشارکت نظم جلسه مجمع عمومی خانه احزاب را به هم ریخت

مجمع فوق‌العاده خانه احزاب صبح روز گذشته با حضور برخی از احزاب و تشکل‌های سیاسی در تالار 600 نفره وزارت کشور با حضور وزیر کشور آغاز شده است.

در این مراسم پس از سخنرانی وزیر کشور و مرتضوی کیاسری رئیس هیأت اجرایی مجمع عمومی خانه احزاب، حسین کاشفی عضو حزب منحله مشارکت به عنوان رئیس دوره‌ای قبل پیشنهادات اصلاح طلبان برای هیأت رئیسه خانه احزاب را ارائه کرد که با مخالفت شدید احزاب حاضر مواجه شد.

حجت‌الاسلام مرتضوی کیاسری که ریاست جلسه را برعهده دارد، تأکید کرد: دوستان می‌توانند پیشنهاد بدهند اما اساسنامه این را به ما نمی‌گوید.

پس از اظهارات کاشفی عضو منحله مشارکت بود که مجمع عمومی خانه احزاب به هم ریخت و شیخیانی دبیر کل حزب مردم به عنوان اعتدال‌گرا به پشت تریبون رفت و تأکید کرد که می‌خواهم صحبت کنم اما هیأت رئیسه اصرار داشت برای به هم نخوردن جو مجمع عمومی انتخابات برای هیأت رئیسه انجام شود.

کریمی‌اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در حین سخنان شیخیانی تأکید کرد که ما هیأت رئیسه فرمایشی نمی‌خواهیم. به همین رسمی بودن مجمع عمومی تردیدها وارد است.

بر پایه این خبر پس از این اظهارات محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری به پشت تریبون رفت و در مورد هیأت رئیسه انتخابات و مجمع عمومی اظهاراتی را مطرح و سبب آرام شدن مجمع عمومی خانه احزاب شد.

*کوهکن در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب فعالان حزبی با روش اقناعی با یکدیگر تعامل کنند

محسن کوهکن دبیرکل جمعیت نمایندگان ادوار و نماینده اصولگرایان در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب با بیان اینکه باید پیش از این مجمع عمومی یک جلسه‌ آزاد برگزار می‌شد، اظهار داشت: به مشام می‌رسد که جریانات سیاسی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که خانه احزاب باید زیر سقف خانه فعالیت صنفی کند و خروجی آن باید طریقه صحبت با یکدیگر باشد.

کوهکن با تاکید بر اینکه نحوه صحبت فعلی اعضا با یکدیگر منجر به تعامل درست حزبی نخواهد شد، افزود: قرار است در این جلسه هیات رئیسه تشکیل شود و به فاز اساسنامه برود.

نماینده اصولگرایان تاکید کرد: خانه احزابی که مدتی به هر دلیلی فعالیت نداشت و اکنون می‌خواهد دوباره فعالیت کند باید نظرات خود را ارائه دهد و در این زمینه اقناعی برخورد کند.

وی بر همین اساس افزود: پیشنهاد ما این است که از لشگرکشی حزبی پیشگیری شود و لازمه همدلی با دولتهمدلی و همزبانی بین خودمان است.

*یاری: انتقاد از وزارت کشور به دلیل آپارتاید حزبی/خشت اول مجمع عمومی بد گذاشته شد

سعید یاری دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی و نماینده احزاب مستقل در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب ضمن تشکر از وزارت کشور اظهارداشت: خشت اول برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب بد گذاشته شده است.

یاری ادامه داد: احزاب به رسمیت شناخته شده حائز اهمیت هستند نه جریانات سیاسی چرا که جریانات سیاسی طیف‌های مختلفی از سطح مدرن، تکنوکرات‌ها و کارگزارها تا راست سنتی و مدرن را در بر می‌گیرد.

نماینده احزاب مستقل در مجمع عمومی ضمن محکوم کردن اقدام وزارت کشور به دلیل آنچه آپارتاید حزبی نامید، گفت: وزارت کشور با دعوت از برخی احزاب برای آنها جلسه دیدار با وزیر و برای برخی دیگر نشست با معاون سیاسی هماهنگ کرد که این آپارتاید حزبی بوده و نفس تهذب مغایرت دارد.

*پیش از انجام رأی‌گیری رئوفیان به نفع مرتضوی‌کیاسری از کاندیداتوری ریاست خانه احزاب انصراف داد

ابوالقاسم رئوفیان نماینده اصولگرایان و دبیرکل حزب ایران زمین پیش از انجام رأی‌گیری برای تعیین ریاست خانه احزاب به نفع حجت‌الاسلام مرتضوی‌کیاسری دیگر کاندیدای ریاست خانه احزاب انصراف داد.

*در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب کاندیداهای ریاست خانه احزاب مشخص شدند

طبق اعلام رئیس هیأت اجرایی خانه احزاب، آقایان غفوری‌فرد، کواکبیان، فومنی، یاری، علی کیهانیان و مرتضوی کیاسری به عنوان کاندیداهای ریاست خانه احزاب تعیین شدند.

*فومنی: می‌خواهم کاندیدای ریاست خانه احزاب شوم/ مرتضوی کیاسری‌:‌ آقای فومنی نمی‌تواند برای ریاست خانه احزاب نامزد شود

در ادامه این مراسم محمد زارع فومنی دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات در جریان کاندیدا شدن برای هیأت رئیسه خانه احزاب اعلام کاندیداتوری کرد، اما حجت‌الاسلام علی‌اکبر مرتضوی کیاسری که به صورت موقت ریاست این جلسه را برعهده داشت، تأکید کرد که آقای فومنی نمی‌تواند برای ریاست خانه احزاب نامزد شود چرا که حزب وی در خانه احزاب عضویت ندارد.

پس از همین سخنان مرتضوی کیاسری بود که جو عمومی مجمع عمومی خانه اجزاب برای چندمین بار به هم ریخت.

میرمحمدی خطاب به فومنی گفت: آقای فومنی شما در خانه احزاب عضویت ندارید. شما می‌گویید پروانه فعالیت هم گرفته‌اید اما خانه احزاب در آن زمان تعطیل بوده است. بنابراین شما چگونه عضو شدید.

پس از سخنان میرمحمدی، محسن کوهکن بار دیگر به پشت تریبون رفت و جو مجمع عمومی عادی خانه احزاب را آرام کرد.

کوهکن در بخشی از سخنان خود اظهارداشت: سال همدلی و همزبانی است و شما در این جلسه این گونه به جان هم افتاده‌اید بهاری که نکوست از بهارش پیداست. ما باید به فرمایشات مقام معظم نگاه شعارگونه نداشته باشیم و فرمایشات معظم‌له را در دستور کار خود قرار دهیم.

*مقیمی در مجمع عمومی خانه احزاب خبر داد موافقت قالیباف با ارائه مکان مناسب برای فعالیت خانه احزاب

محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب، گفت: آقای رحمانی‌فضلی با آقای قالیباف شهردار تهران صحبت کرد و ایشان قبول کرد که مکان مناسبی را در اختیار خانه احزاب قرار دهد.

*رحمانی‌فضلی در جلسه مجمع عمومی خانه احزاب: انتخابات پیش رو صحنه آزمایش ماست/مبنای رقابت‌های سیاسی قانون باشد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جلسه مجمع عمومی خانه احزاب طی سخنانی اظهارداشت: بعد از اینکه ما کار را در وزارت کشور آغاز کردیم انتظار داشتیم پس از گذشت یک ماه خانه احزاب فعالیت مجدد خود را آغاز کند.

وی افزود: البته در طول این 21 ماه به نظر بنده برای راه‌اندازی این مجمع صنفی خیلی زیاد بود همکاران بنده تلاش خود را انجام دادند و آقای مقیمی هم بعد از اینکه به عنوان معاون سیاسی منصوب شد راه‌اندازی خانه احزاب جرو اولویت‌های کاری‌شان بود.

وزیر کشور تصریح کرد: امیدوارم فعالیت‌ احزاب منظم و توأم با موفقیت باشد تا بدین وسیله بتوان گام مؤثری را در رشد احزاب برداریم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه دولت همواره بر تقویت احزاب تاکید جدی داشته است، افزود: یکی از پایه‌های اصلی دموکراسی کار تشکیلاتی، حزبی و منسجم‌ کردن نیروهاست که هم مردم با تفکرات مختلف آشنا شوند و هم دولت رفتارش در عرصه سیاسی قاعده‌مند شود.

وی با بیان اینکه اساس کار احزاب مشارکت و رعایت قانون است، گفت: اگر در هر کدام از این موارد یعنی مشارکت عمومی و رعایت قانون در فعالیت احزاب دچار مشکل شویم، در آینده نیز از مسیری که تعیین کردیم دور خواهیم شد.

وی با تاکید موضوع اصل مشارکت گفت: احزاب در گردش قدرت نقش‌آفرین هستند و باید ذره ذره این قدرت را با اقدامات روشن افزایش مشارکت عمومی، افزایش اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی کسب کنند تا نهایتا بتوانند حوزه قدرت را مدیریت کنند لذا اگر سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی مردم فراهم نباشد در عمل اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای جلب اعتماد مردم از سرمایه اجتماعی دو روش پوپولیستی و مدبرانه وجود دارد،‌ افزود: شاید بتوان به وسیله روش پوپولیستی و هیجانی موج‌سواری‌هایی انجام دهیم اما این روش در درازمدت مطمئنا نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی گفت: اما روش مدبرانه یک روش منطقی و اصولی است که با تدبیر سرمایه و اعتماد اجتماعی کسب می‌شود و احزابی که بتوانند با این روش یعنی روش مدبرانه عمل کنند مطمئنا می‌توانند سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را کسب کنند.

رحممانی‌فضلی با اشاره به اصل قانون گفت: خیلی از نابسامانی‌ها، ناهنجاری‌ها و کجروی‌ها در حوزه دولتی و عمومی بر اثر عدم رعایت قانون است.

وی افزود: ما باید جستجو کنیم که پس از گذشت 100 سال که نهاد قانونی وجود داشته چرا برخی افراد نسبت به رعایت آن توجه جدی ندارند بنابراین عقلانی است که احزاب پرچمدار قانون‌گرایی باشند زیرا همه باید قانون را بپذیریم.

وی تاکید کرد:‌ همه باید پاسخگو و مسئولیت‌پذیر باشیم و بنده امیدوارم محور تشکیل خانه احزاب تقویت قانون گرایی باشد و وزارت کشور هم در حوزه قانون‌گرایی و کسب رضایتمندی عمومی در کنار احزاب خواهد بود.

وزیر کشور تصریح کرد:‌ بنده تعهد می‌کنم هر آنچه که در توان دارم در حمایت از احزاب و تشکل‌ها به کار بگیرم و هیچ تعارفی ندارم.

وی ادامه داد:‌با توجه به شرایط فعلی و فضایی که در کشور و منطقه حاکم است و دو انتخاباتی که پیش رو داریم لزوم توجه به قانون و رعایت آن و توجه به منافع ملی و همراهی و همدلی صدچندان است.

وزیر کشور افزود: با توجه به شرایط سیاسی امنیتی منطقه که همه در مقابله با جمهوری اسلامی ایران نقطه مشترک دارند چون منشا بیداری اسلامی را ایران می‌دانند اما آینده این موضوع برای ما مشخص نیست و منوط به مدیریت کردن آن و اینکه چه کسی آن را مدیریت می‌کند، هستند و زمانی ایران در این مسیر تاثیرگذار خواهد بود که بستر همدلی و همکاری فراهم باشد که لزوم آن رضایت عمومی و حمایت مردم است.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان گروه‌های سیاسی و احزاب نقش مهمی در ایجاد رضایتمندی و امید و شرایط مطلوب داریم.

وزیر کشور ادامه داد: انتخابات پیش روی ما صحنه آزمایش خواهد بود که چگونه با تجربه 36 ساله خود در این صحنه حاضر می‌شویم و در انتخابات شرکت می‌کنیم و قطعا رقابت‌های سیاسی برای تحقق دموکراسی موجب رونق و نشاط سیاسی در جامعه می‌شود. البته در حالی که این رقابت‌ها تبدیل به مجادله نشود.

وی تاکید کرد:‌مبنای رقابت‌های سیاسی باید قانون باشد.

*کاشفی: هیأت رئیسه خانه احزاب متشکل اعضای اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل باشد

حسین کاشفی عضو حزب منحله مشارکت در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب پشت تریبون رفت و افراد پیشنهادی برای هیأت رئیس خانه احزاب از سوی اصلاح‌طلبان را ارائه کرد.

وی در پاسخ به یکی از اعضای حاضر که پرسید شما از طرف کجا به مجمع عمومی خانه احزاب آمده‌اید گفت:‌ من دبیرکل انجمن مدیران صنعتی ایران هستم اما شما قطعا می‌خواهید این را بشنوید که من قبلا عضو حزب مشارکت بوده‌ام.

کاشفی علیرغم تنشی که پس از اظهاراتش در جلسه به وجود آورد به سخنان خود ادامه داد: ما (اصلاح طلبان) بنا داریم هیأت رئیسه مشترک از دوستان اصلاح طلب و اصول گرا و مستقل تشکیل دهیم.

کاشفی خاطرنشان کرد: آقایان کواکبیان، صفرزاده، حشمتیان، از طیف اصلاح طلب و و آقایان غفوری فرد و کوهکن و کریمی اصفهانی از طیف اصول گرا برای هیأت رئیسه خانه احزاب پیشنهاد می‌دهیم.

*مقیمی: نشست مشترک فرمانداران سراسر کشور با روحانی 9 خرداد برگزار می‌شود

محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه جلسه مجمع عمومی خانه احزاب در جمع خبرنگاران گفت: جلسه مشترک فرمانداران سراسر کشور با حضور رئیس کشور 9 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

*موسوی‌تبریزی: اصلاح اساسنامه خانه احزاب با نظر دو سوم اعضا صورت می‌گیرد/انتقاد از مجمع عمومی به دلیل اقدام خلاف اساسنامه

حجت‌الاسلام موسوی‌تبریزی دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در مجمع عمومی و فوق العاده خانه احزاب ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار داشت: غیر از برگزاری این مجمع عمومی هیچ راه قانونی دیگری وجود نداشت و ما باید طبق قانونی که خود تصویب کرده‌ایم عمل کنیم.

موسوی‌تبریزی با بیان اینکه یک سوم از اعضا اساسنامه را امضا کرده‌اند و بر همین اساس این جلسه تشکیل شد، ادامه داد: اصل تشکیل جلسه بر اساس اساسنامه کاملاً قانونمند است.

رئیس اسبق خانه احزاب تصریح کرد: دوستانی که از اول در خانه احزاب حضور داشته‌اند می‌دانند که نشست‌‌های مختلف خانه احزاب بر اساس تعامل،‌ گفتار و شنیدارها تشکیل می‌شد که مفید بود و در دولت‌های مختلف دوستان کنار یکدیگر صحبت می‌کردند.

وی با اشاره به برخی از تغییرات در هیأت رئیسه ادوار خانه احزاب به عملکرد خوب اعضا در دوره‌های قبل پرداخت و گفت: من از اعضای حاضر در این جلسه درخواست می‌کنم که مسائل جزئی و سیاسی گروهی را در مجمع عمومی دخیل نکنند و صرفاً بر اساس اساسنامه حرکت کنند.

موسوی‌تبریزی در عین حال متذکر شد: در این جلسه اتفاقی بر خلاف اساسنامه صورت گرفت اما اینکه چرا خلاف اساسنامه است را به احترام اعضا نمی‌گویم.

رئیس اسبق خانه احزاب با بیان اینکه بنده فقط نکته‌ای را علیه هیأت رئیسه می‌گویم و آن هم این است که هیأت رئیسه فقط حق داشت که هیأت رئیسه موقت را انتخاب کند و باید طبق مصوبات آن هیأت رئیسه عمل کنند اما ما باز هم برای حفظ اتحاد و وفاق حرفی نداریم.

وی با تأکید بر اینکه اعضای حاضر در مجمع عمومی باید از رفتارهای غیرعادی و پرخاشگری پرهیز کنند، یادآور شد:‌ اکثر چهره‌های حاضر از قبل از انقلاب فعال بوده و پس از انقلاب و در مقابله با گروهک‌ها و حضور در جبهه‌ها مطرح هستند لذا ما همیشه در کنار یکدیگر بوده‌ایم.

موسوی‌تبریزی در پایان تصریح کرد: اگر هیأت رئیسه تشکیل شد باید با رأی دو سوم اعضا اساسنامه را اصلاح کند.

*غفوری‌فرد: فعالیت خانه احزاب در گذشته باعث کاهش تنش احزاب شده بود

محمدحسن غفوری‌فرد رئیس اسبق خانه احزاب در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب اظهار داشت:‌ خانه احزاب 15 سال قبل و در سال 79 در وزارت کشور تشکیل شد و یک دوره آقای موسوی‌تبریزی و یک دوره نیز بنده مسئولیت داشتم.

غفوری‌فرد با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته خدمات بسیاری در رابطه با خانه احزاب انجام شد، گفت: در دوره‌های قبل منشور وفاقی به تصویب رسید و یکصد حزب در مورد آن توافق کردند.

این فعال اصولگرا تأکید کرد: فعالیت خانه احزاب باعث تلطیف فضای سیاسی کشور و کاهش تنش احزاب شده بود.

غفوری‌فرد همچنین در ادامه به روند فعالیت خانه احزاب در دوران اصلاحات اشاره و خاطرنشان کرد:رئیس جمهور اسبق قرار بود 400 میلیون برای خرید خانه به احزاب اختصاص دهد که البته ما نتوانستیم این بودجه را جذب کنیم اما یارانه احزاب که مبلغی ناچیز نیز بود به احزاب اختصاص داده شد.

وی تأکید کرد: خانه احزاب به نفع دموکراسی و حکومت پارلمانی است بنابراین باید به این سمت حرکت کرد.

*در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب کاندیداهای ریاست خانه احزاب به 10 نفر افزایش یافت/حضور 127 حزب در مجمع عمومی

تعداد کاندیداهای ریاست خانه احزاب از 6 نفر به 10 نفر افزایش یافت.

بر پایه این خبر در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب، به جز آقایان هومنی،‌ کواکبیان، غفوری‌فرد،‌یاری،‌ کیهانیان و مرتضوی کیاسری، آقای عزیزآبادی و خانم‌ها تقیی، دیوسالار نیز اعلام کاندیداتوری کردند.

همچنین از 180 حزبی که به مجمع عمومی خانه احزاب دعوت شده بودند 127 حزب در مجمع عمومی خانه احزاب حضور دارند.

بر پایه این خبر توزیع برگه رأی بین نمایندگان احزاب حاضر در مجمع عمومی به منظور رأی‌گیری برای انتخاب رئیس خانه احزاب آغاز شد.

*در جریان رأی‌گیری 3 نفر از کاندیداهای ریاست خانه احزاب به نفع غفوری‌فرد انصراف دادند/یاری به نفع کواکبیان کنار رفت

در جریان برگزاری انتخابات هیأت رئیسه خانه احزاب در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب آقایان عزیزی و نیک‌فر و خانم دیوسالار از کاندیداتوری خانه احزاب به نفع محمد حسین غفوری‌فرد نماینده اصولگرا و دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران انصراف دادند؛ همچنینن سعید یاری نیز به نغع کواکبیان کناره‌گیری کرد.

*حبیبی: برای دفاع از تحزب در رأی‌گیری شرکت می‌کنیم/جلسه مجمع عمومی خانه احزاب هماهنگی لازم را نداشت

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس‌ در حاشیه مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب اظهار داشت: ما جلسه امروز با گردهمایی احزاب تلقی می‌کنیم.

وی افزود: این جلسه بدون پیش‌بینی‌های لازم برگزار شد. تشکیل مجمع عمومی خانه احزاب مقدماتی دارد که درست انجام نشده است.

وی افزود: ما مجمعی را قبول داریم که تمام مقدمات تشکیل آن براساس آئین‌نامه‌های قبلی شکل گرفته باشد.

حبیبی در عین حال گفت: با توجه به اینکه هیات رئیسه موقت متوجه نحوه نادرست رأی‌گیری شدند و روال آن را تغییر دادند ما بر اساس این تغییر و برای کمک به تشکیل تشکل احزاب و به منظور دفاع از تحزب، جمع ما در اواسط جلسه تغییر نظر داد و در رای گیری شرکت خواهیم کرد.

*به منظور اصلاح اساسنامه مجمع فوق‌العاده خانه احزاب به ریاست کواکبیان آغاز شد

مجمع فوق‌العاده خانه احزاب به ریاست آقای مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری دقایقی پیش به منظور اصلاح اساسنامه آغاز شد.

احزاب عضو خانه احزاب در مجمع عادی خانه احزاب با 71 رأی مصطفی کواکبیان دبیرکل عضو مردم‌سالاری را به عنوان رئیس موقت مجمع فوق‌العاده خانه احزاب انتخاب کردند.

*منشی و ناظرین موقت مجمع فوق‌العاده خانه احزاب انتخاب شدند

هیأت رئیسه موقت مجمع عادی خانه احزاب اسامی منشی و ناظرین موقت مجمع عمومی خانه احزاب را اعلام کرد.

بر پایه این خبر صفرزاده و نمازی به ترتیب با 64 و 49 رأی منشی اول و منشی دوم و حشمتیان و خانم نقییی به ترتیب ناظر اول و دوم مجمع فوق‌العاده خانه احزاب شدند.

*کواکبیان: پس از 3 هفته تنفس، مجمع فوق‌العاده خانه احزاب 21 خرداد برگزار می‌شود

صطفی کواکبیان رئیس موقت مجمع فوق‌العاده خانه احزاب پس از پایان نشست 6 ساعته خانه احزاب اظهار داشت: نشست مجمع فوق‌العاده خانه احزاب سه هفته دیگر با دستور کار اصلاح اساسنامه دنبال خواهد شد.

وی از احزاب حاضر در مجمع فوق‌العاده خانه احزاب خواست تا در مورد اصلاح اساسنامه خانه احزاب 14 خردادماه سال جاری پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به دبیرخانه خانه احزاب ارسال کند.

نظر شما