شناسهٔ خبر: 93940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افشای همکاری نظامی تنگاتنگ ترکیه و اسرائیل

ترکیه و اسراییل 43 یک روزنامه ترک‌زبان با فاش کردن همکاری نظامی بین ترکیه و اسرائیل نوشت: رئیس‌جمهور ترکیه در مورد دستاوردهای اقتصادی و نظامی دولت خود به فریبکاری متوسل شده است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، روزنامه «زمان» ترکیه با اشاره به همکاری نظامی تنگاتنگ این کشور با اسرائیل نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد دستاوردهای اقتصادی و نظامی دولت به نیرنگ و فریبکاری متوسل شده است.

زمان در توضیح این مطلب افزود: اردوغان در جریان بازدید از غرفه شرکت صنایع نظامی BMC در نمایشگاه صنایع دفاعی در استانبول اظهار داشت، صنایع نظامی در زمان ریاست جمهوری او پیشرفت کرده است، اما این ادعایی بیش نیست.

این روزنامه در ادامه نوشت: این شرکت و اردوغان مدعی هستند یکی از نفربرهای زره‌پوش که در نمایشگاه عرضه شده بود، ساخت صنایع ملی و کاملاً داخلی است، اما واقعیت این است که این نفربر کپی نمونه اسرائیلی آن است که در چارچوب مشارکت و همکاری با شرکت هاتهوف اسرائیل ساخته شده است.

با این حال اردوغان در رونمایی از این نفر آن را مایه افتخار صنایع نظامی پیشرفته ترکیه برشمرد.

به‌نوشته زمان این نفربر پیش از این در نمایشگاه صنایع دفاعی در سال ۲۰۱۱ عرضه و اعلام شد حاصل مشارکت صنعتی و نظامی بین شرکت بی. ام. سی. ترکیه و شرکت هاتهوف اسرائیل است.

نظر شما