شناسهٔ خبر: 93742 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

برخی اصلاح‌طلبان شورای شهر را به درگیری کشاندند

سروری خطاب به اصلاح‌طلبان شورای شهر: چرا دنبال فتنه و توهم سیاسی هستید

پرویز سروری/2 سروری رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران خطاب به برخی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران گفت: در فتنه ۸۸ هم شما فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کردید و با این کار هم فرصت را از محلات می‌گیرید و به تهدید تبدیل می‌کنید.

به گزارش نماینده به نقل از فارس،  مشاجره لفظی چند تن از اعضای شورای شهر بر سر انتخابات شورایاری‌ها برای دقایقی در صحن علنی، بررسی لوایح را متوقف کرد و سروری خطاب به برخی از اعضای اصلاح‌طلب شورا گفت: چرا توهم سیاسی دارید، ایجاد هیئت امنا اقدام کارشناسی است و حکیمی‌پور هم در این جلسه حضور داشته است.

در حاشیه صد وپنجاه‌ وچهارمین جلسه شورای شهر تهران بین تعدادی از اعضای شورای شهر برسر عملکرد شورا در انتخابات شورایاری درگیری لفظی ایجاد شد.

در ادامه پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر نیز با حمایت از عملکرد ستاد اجرایی در انتخابات شورایاری‌ها از ابهامات ایجاد شده در سخنان سالاری انتقاد کرد.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر با بیان "هیئت امنایی برای شورایاری‌ها تشکیل داده‌ایم" گفت: این کار با هدف افزایش اختیارات شورایاری‌ها انجام شده است.

وی در ادامه افزود: انتخابات شورایاری‌ها در سطح ملی و به‌خوبی برگزار شد.

سروری با اشاره به اینکه این هیئت امنا باعث افزایش اختیارات شورا و همچنین تسریع در عملکرد شورایاری‌ها می‌شود، گفت: شورایاری‌ها به‌تنهایی قدرت کمی دارند و نمی‌توانند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند. با ایجاد این اقدام اختیارات ‌آنها را افزایش داده‌ایم.

وی خطاب به برخی از اعضای شورای شهر گفت: چرا همه کارها را سیاسی می‌کنید، موضوع هیئت امنای شورایاری‌ها کارشناسی بوده و آقای حکیمی‌پور در جلسه حضور داشتند.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تأکید کرد: در فتنه 88 هم شما فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کردید و با این کار هم فرصت را از محلات می‌گیرید و به تهدید تبدیل می‌کنید، چرا همیشه به‌دنبال توهم سیاسی و کارهای سیاسی هستید.

در این میان تقی‌پور سخنگوی شورای شهر نیز با انتقاد از بدون اجازه سخن گفتن برخی اعضای شورای شهر در حالی که از صندلی خود بلند شده بود، گفت که نباید افراد بدون اجازه صحبت کنند و به‌بهانه ارائه تذکر سخنان دیگری  مطرح کنند.

اسماعیل دوستی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در ادامه جلسه خطاب به اعضای اصولگرای شورای شهر تهران گفت: شما دلواپسید و ما اصلاً دلواپس نیستیم و ما به این حکومت و نظام امیدواریم!

وی با اشاره به اینکه هیئت امنای شورایاران از نظر روانی و اجتماعی خطرناکند،‌ خطاب به اعضای شورای شهر گفت: بگذارید این کار را شهرداری انجام بدهد.

وی خطاب به اعضای اصولگرای شورای شهر گفت: ما ریلکس هستیم و هیچ مشکل و اضطرابی نداریم.

پس از اظهارات اسماعیل دوستی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، رضا تقی‌پور خطاب به وی گفت: ایشان همه‌چیز را به بازی گرفته‌اند.

 در ادامه جلسه مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران که تلاش داشت جو شورا را آرام کند، گفت: فعالیت شورایاران با هیئت امنای محلات متفاوت است و بگذارید این موضوع را در یک جلسه فوق‌‌العاده و با حضور اعضای شورای شهر بررسی کنیم.

پس از اظهارات مهدی چمران که در جهت آرام کردن فضای شورا بود، سالاری رئیس کمیسیون شهرداری و معماری درگیری لفظی را با پرویز سروری داشت.

جلسه شورای شهر تهران در حالی به تنش کشیده شده بود که محسن سرخو در حال ترک کردن جلسه بود که با اصرار احمد دنیامالی به جلسه برگشت.

نظر شما