شناسهٔ خبر: 93720 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

از گذشته تا امروز یک شخصیت ؛

آیت الله هاشمی : رزمندگان ما تهدیدی برای تلاویو و حیفا هستند !

وحشت دنیا از آن جا است که وقتی عبور رزمندگان ما را از زیر رگبار ها که منجر به عبور از رودخانه کارون ، شکست حصر آبادان ، فتح بستان و تصرف سایت های نظامی شد می بیند ، آن گاه می شود که برای چنین رزمندگانی عبور از جولان و فتح بیت المقدس تهدیدی بس بزرگ برای حیفا و تلاویو محسوب می شود .

به گزارش نماینده آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس وقت مجلس و نماینده امام در شورای عالی دفاع ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۱ طی سخنانی به تشریح پیروزی های لشکر اسلام در جبهه های نبرد و تاثیر آن در ابعاد نظامی ، سیاسی و اقتصادی و روابط خارجی جمهوری اسلامی پرداخت .

وی گفت : برغم این که ما بارها اعلام کرده ایم قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم و اگر از مرزهای خودمان بیرون رویم تنها به خاطر احقاق حقمان است اما امروز آشکارا می بینیم عوامل امپریالیسم و مرتجعین منطقه آن قدر از پیروزی های رزمندگان ما به وحشت افتاده و سر در گم شده اند که شورای به اصطلاح همکاری خلیج [فارس] در کویت پس از تشکیل جلسات متعدد نمی تواند کوچک ترین تصمیمی اتخاذ کند و اتخاذ چنین تصمیم نهایی را به اجلاس دو هفته بعد در کویت موکول می کند.

نماینده امام در شورای عالی دفاع تصریح کرد : امت مسلمان ایران و رزمندگانی که این پیروزی ها را آفریدند خودشان نمی دانند چه کرده اند بلکه آگاهان نظامی که در اتاق های جنگ روی نقشه های نظامی مطالعه دارند معنای عبور از آب در زیر رگبارهای متوالی مسلسل ها و صدای رعد آسای توپ و تانک های مدرن و دست یافتن به مواضع و تجهیزات دشمن را پس از ۲۰ کیلومتر پیاده روی با کوله بارهایی مملو از فشنگ و مهمات درک می کنند.

وی افزود : وحشت دنیا از آن جا است که وقتی عبور رزمندگان ما را از زیر رگبار ها که منجر به عبور از رودخانه کارون ، شکست حصر آبادان ، فتح بستان و تصرف سایت های نظامی شد می بیند ، آن گاه می شود که برای چنین رزمندگانی عبور از جولان و فتح بیت المقدس تهدیدی بس بزرگ برای حیفا و تلاویو محسوب می شود .

هاشمی در ادامه با اشاره به موضع گیری بحق دولت سوریه نسبت به توطئه های مرتجعین منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامات بحق کشور دوست سوریه را سد محکمی در برابر رژیم اشغالگر قدس توصیف کرد و سوریه را تنها کشوری از دنیای عرب خواند که با آگاهی از خطرات این رژیم جلوی تجاوزات آن را سد کرده است .

نظر شما