شناسهٔ خبر: 93676 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

رسایی در صحن علنی مجلس:

روند اجرایی عملیات مسکن مهر کاهش یافته/«آخوندی» به تعداد انگشتان دست از پروژه‌های مسکن مهر بازدید نکرده است

رسایی 43 نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه روند اجرایی عملیات مسکن مهر کاهش یافته است، گفت: «آخوندی» به تعداد انگشتان دست از پروژه‌های مسکن مهر بازدید نکرده است.

به گزارش نماینده حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس اول کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان طی سخنانی در توضیحاتی درباره سؤالش از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آقای آخوندی وعده‌هایی برای سر و سامان دادن به مسکن مهر داده بود، بر این اساس قرار بود 900 هزار خانوار یعنی 3.5 میلیون نفر از زیر تیغ اجاره‌بهای مسکن خارج شوند اما شاهد سهل‌انگاری این وزارتخانه هستیم.

وی افزود: موضوع عدم رسیدگی به مسکن مهر، بارها باعث شد مردم مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کنند، آنها چشم‌انتظار تحویل خانه‌هایشان هستند اما وزارت راه گام جدی در این زمینه برنمی‌دارد.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: دولت قول داده بود 700 هزار واحد مسکن مهر را تا سال 93 تحویل دهد، اما تا پایان سال 93 تنها 450 هزار واحد تحویل داده شد و عنوان کردند مابقی را در پایان سال 94 به اتمام می‌رسانیم ولی تصور می‌کنم با روندی که در وزارت راه و شهرسازی پیش گرفته شده تا سال 1400 هم سفره این طرح جمع نمی‌شود.

رسایی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی به تعداد انگشتان دست از پروژه‌های مسکن مهر بازدید نکرده است، گفت: اما آقای آخوندی در همایش‌هایی حضور پیدا می‌کند که هیچ ربطی به حوزه کاری این وزارتخانه ندارد، این در حالی است که آخوندی برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس تأکید داشت که مسکن مهر را او وارد نظام برنامه‌ریزی کشور کرد، اما بعد از گذشت یکسال عنوان کرد «طرح مسکن مهر طرح مزحرفی است».

وی یادآور شد: مردم و بانک مسکن و بانک مرکزی به تعهدات خود نسبت به مسکن مهر و دولت عمل کردند اما وزارت راه و شهرسازی اقدام مناسبی در این زمینه انجام نداد و پول‌های مردم را نگهداشت، با این کار سرمایه به دست پیمانکاران نرسید و موجب شد قیمت مسکن مهر 2 بار در دولت روحانی افزایش قیمت داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه کلیپ‌هایی از وضعیت مسکن در ایران نشان داد و متذکر شد: وزارت راه و شهرسازی در 2 روز گذشته برای جمع‌آوری آمار و رقم‌سازی ستاد تشکیل داد، اما کمیسیون عمران گزارش واقعی از آمارها در اختیار دارد؛ روند اجرایی شدن عملیات مسکن مهر در زمان وزارت آخوندی کاهش یافته است، در حالی شاهد کاهش 82 درصدی عملیات عمرانی مسکن مهر هستیم که وزارت مشکل منابع مالی در این زمینه ندارد و از منابع متعدد تغذیه می‌شود.

وی در پایان خطاب به آخوندی گفت: شما که مسکن مهر را مزخرف می‌دانید، چه کاری برای نوسازی مسکن روستایی انجام دادید؟

منبع: فارس

نظر شما