شناسهٔ خبر: 93578 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

آمریکا برای کمک به دولت عراق وارد عرصه نشود؛ تجریه خوبی نداریم

آمریکا سخنگوی نیروهای مردمی عراق می‌گوید: آمریکا برای کمک به دولت عراق در آزادسازی الانبار وارد میدان جنگ نشود بلکه مواضع داعش را در اطراف الانبار هدف قرار دهد.

به گزارش نماینده به نقل از شبکه الجزیره، جف راتکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سقوط رمادی را شکست خواند؛ اما اعلام کرد آمریکا به دولت عراق در بازپس گیری رمادی کمک خواهد کرد.

وی افزود: ما دولت عراق را با حملات دقیق هوایی کمک کرده‌ایم و جنگنده‌هایمان برای یافتن مواضع داعش در آسمان رمادی در پروازند و تا باز پس گیری رمادی به این کار ادامه خواهند داد.

استیو وارن سخنگوی پنتاگون نیز در این باره امروز به ابراز نظر پرداخته و گفت: به نظر می‌رسد نیروهای داعش قوی ظاهر شده اند و زمان آن فرا رسیده بود نیروهای عراقی جابه جا شوند. ما هنوز اطلاعات جدیدی درباره تجهیزاتی که از دست رفته است و همچنین نیروهایی که در رمادی مواضع خود را در برابر داعش رها کرده اند نداریم. معتقدیم یک واحد از نیروهای عراقی همچنان در شهر باقی مانده اند.

وی افزود: ما به تعامل خود با دولت عراق برای فراهم کردن تسلیحات بیشتر ادامه خواهیم داد. ما رمادی را بازپس خواهیم گرفت. ما کند هستیم اما تمامی بخش های عراق را بازپس خواهیم گرفت.

وارن گفت: ما از مشارکت هر فردی که تمایلی به مشارکت از طریق دولت مرکزی عراق ندارد و تمایلی به کمک به تضمین اتحاد عراق ندارد، استقبال نمی کنیم.

اظهارات این دو مقام آمریکایی به همراه دیگر مقام‌های این کشور از جمله اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید مبنی بر لزوم مشارت ایالات متحده برای بازپس گیری رمادی در حالی مطرح می شود که سخنگوی نیروهای مردمی عراق می‌گوید: آمریکا برای کمک به دولت عراق در آزادسازی الانبار وارد میدان جنگ نشود بلکه مواضع داعش را در اطراف الانبار هدف قرار دهد.

کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی در گفتگو با شبکه المیادین گفت: نیروهای مردمی پس از آزادسازی تکریت آمادگی کاملی داشتند تا عملیات خود را تا آزادی کامل صلاح الدین ادامه دهند و پس از آن با استفاده از تجربیات خود و شکسته شدن روحیه داعشی ها این عملیات را به الانبار منتقل کنند؛ اما متاسفانه با جنجالهای داخلی های وابسته به خارج این عملیات متوقف شد که وضعیت امروز الانبار نتیجه آن اقدامات است.

سخنگوی نیروهای مردمی عراق در خصوص همکاری آمریکا در عملیات آزادسازی رمادی و الانبار گفت: ما تجربه خوبی از آمریکا نداریم. آمریکا در برابر القاعده هیچ اقدام مثبتی انجام نداد تا اینکه اوضاع عراق به اینجا کشیده شد. در عین حال ما به تصمیمات دولت عراق و معاهداتش با آمریکا احترام می گذاریم اما اطمینان داریم که حضور آمریکا در عملیات، برنامه‌ها و پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ما را دچار مشکل می‌کند. بنابراین بهتر است واشنگتن برای کمک به دولت عراق وارد میدان جنگ نشود بلکه مواضع و تحرکات داعش را در اطراف میدان جنگ مانند ورود تروریست‌ها از سوریه را هدف قرار دهد.

نظر شما